احداث خوابگاه دخترانه با ظرفیت 500 نفر

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی این دانشگاه برای احداث خوابگاهی به ظرفیت 500 دانشجو برای دختران این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، امیررضا صالحی‌مقدم با بیان اینکه تفاهم‌نامه احداث این خوابگاه با وزارت بهداشت منعقد شده است، گفت: این خوابگاه قرار است در پردیس دانشگاه احداث شود و در حال حاضر مکان‌یابی و نقشه‌کشی آن آماده شده است.

او ادامه داد: راه‌اندازی این خوابگاه در مرحله تامین اعتبار قرار دارد و قرار است بخشی از اعتبار آن به مبلغ 3 میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت تامین شود. راه‌اندازی این خوابگاه حدود 17 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد زمان آغاز عملیات اجرایی ساخت این خوابگاه به ایسنا گفت: اگر اعتبار ساخت این خوابگاه تامین شود، عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن براساس برآورد ما 18 ماه به طول می‌انجامد.

صالحی‌مقدم با بیان اینکه راه‌اندازی این خوابگاه گشایش خوبی برای ظرفیت‌های خوابگاهی دانشگاه محسوب می‌شود، افزود: سن برخی از خوابگاه‌های ما زیاد است و راه‌اندازی این خوابگاه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم حتی یکی از خوابگاه‌های موجود را به دانشجویان متاهل اختصاص دهیم.

او با اشاره به تعداد خوابگاه‌های فعال این دانشگاه گفت: در حال حاضر 5 ساختمان دولتی دخترانه در اختیار دانشگاه است که شامل خوابگاه‌های بهارستان یک، دو، سه و چهار و همچنین خوابگاه قائم(عج) می‌شود. علاوه بر این دو ساختمان برای دانشجویان پسر در نظر گرفته شده که تحت عنوان خوابگاه‌های گلستان و بوستان شناخته می‌شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ظرفیت این خوابگاه‌ها از اتاق‌های دو تا 6 تخته را شامل شده و به طور کلی حدود 2300 تخت در این خوابگاه‌ها وجود دارد.

صالحی‌مقدم گفت: همه این ظرفیت تا پایان ترم گذشته اشغال بوده اما ما تقریبا به تعداد دانشجویان ورودی جدید، فارغ‌التحصیل خواهیم داشت و به تمام دانشجویان ورودی جدید متقاضی در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکتری حرفه‌ای خوابگاه تعلق خواهد گرفت.

او افزود: سال پیش نیز اختصاص خوابگاه به دانشجویان بر همین اساس صورت گرفت و بین دانشجویان ورود یافته به دانشگاه و فارغ‌التحصیلان توازن برقرار بود. پیش‌بینی ما این است که امسال 1000 دانشجوی ورودی جدید از طریق سازمان سنجش به ما معرفی شود. همچنین 250 دانشجو نیز از طریق این سازمان در مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته به این دانشگاه وارد می‌شوند.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: علاوه بر این بین 50 تا 60 دانشجو در دوره PHD ناپیوسته خواهیم داشت که البته این عدد قطعی نیست. براساس قوانین دانشگاه به دانشجویان رزیدنتی خوابگاه تعلق نمی‌گیرد اما دانشکده پزشکی بخشی از ظرفیت میهمان‌سرای خود را برای اسکان این دانشجویان اختصاص خواهد داد.

صالحی‌مقدم در مورد هزینه اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها یادآور شد: دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه برای اسکان تعهدی با اداره رفاه دانشجویان وزارت بهداشت منعقد می‌کنند که براساس آن باید هر ترم مبلغ 200 هزار تومان به این اداره بپردازند. البته این مبلغ در طول دوران دانشجویی از این دانشجویان اخذ نخواهد شد و در دوره فارغ‌التحصیلی به صورت قسطی این مبلغ را می‌پردازند.

او با اشاره به پذیرش دانشجویان شهریه‌پرداز در این دانشگاه گفت: این دانشجویان در واحد بین‌الملل دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تا جایی که بتوانیم در حد امکانات دانشگاه به آن‌ها نیز خوابگاه می‌دهیم. از این جهت دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاهی منحصر به فرد به شمار می‌رود و سال پیش نیز به تمام دانشجویان شهریه‌پرداز خوابگاه تعلق گرفت.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص برنامه‌های این دانشگاه برای مرمت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: هر سال برنامه مرمت و بازسازی خوابگاه‌ها در دانشگاه پیگیری می‌شود. سال گذشته هزینه بازسازی سیستم فاضلاب و گرمایش و سرمایش خوابگاه‌ها بالغ بر 700 میلیون تومان شد و پیش‌بینی ما این است که امسال نیز همین مبلغ صرف تعمیرات، به خصوص در لوله‌کشی‌های آب خوابگاه‌ها، انجام شود.

20103

کد خبر: 679865

وب گردی

وب گردی