راه اندازی فاز نخست مراکز سلامت جامعه در محلات محروم تا پایان سال

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به تفاهم نامه شهرداری و وزارت بهداشت در راستای تکمیل شبکه سلامت پایتخت گفت: قرار است تا پایان امسال نخستین فاز مراکز سلامت جامعه در محلات محروم راه اندازی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، سمانه زمانی با بیان اینکه طرح راه اندازی مراکز سلامت جامعه اقدامی بین بخشی است، گفت: از ابتدای عقد تفاهم نامه میان شهرداری و وزارت بهداشت قرار بر این بود تا پس از واگذاری زمین از سوی مدیریت شهری، وزارت بهداشت ظرف 2 سال ساختمان مرکزی را ساخته و اقدامات مربوط به تجهیز و استخدام پرسنل را انجام دهد.

او گفت: در شرایطی هم که شهرداری ساختمان را در اختیار بگذارد، وزارت بهداشت تعهد کرد تا طی دو ماه اقدامات لازم برای حضور بیماران را انجام دهد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای راه اندازی اولین فاز از مراکز سلامت جامعه بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تکمیل شبکه سلامت تهران و توجه به وضعیت سلامت در محلات محروم است. به عبارت دیگر در نظر داریم تا علاوه بر فعالیت پایگاه های سلامت در محلات محروم، در صورت نیاز به رسیدگی بیشتر، مراجعین از سوی مسئولین پایگاه به مراکز سلامت جامعه معرفی شوند و تحت نظر تیم پزشکی قرار بگیرند.

زمانی با تاکید بر اینکه شهرداری هیچ گونه مسئولیتی از باب موضوعات پرسنلی و خدمات ندارد، گفت: به منظور جلوگیری از اختلاط وظایف اداره کل سلامت و وزارت بهداشت، هر گونه بحث های تخصصی به مسئولان ذیربط واگذار شد و شهرداری وظیفه تامین زیرساخت ها را دارد.

او از راه اندازی فاز یک مراکز سلامت جامعه در مناطق محروم تا پایان سال خبر داد و گفت: علاوه بر این، یکی از موضوعاتی که امروز در برخی از محلات مطرح است بحث انتقال خانم های معتاد باردار به بیمارستان برای زایمان است. در این خصوص بنا بر تفاهم نامه ای که با یکی از مجموعه های پزشکی تحت نظر دانشگاه شهید بهشتی داریم، این افراد را به مرکز درمانی مذکور منتقل می کنیم.

20104

کد خبر: 680023

وب گردی

وب گردی