فیلم برنده جایزه بزرگ جشنواره «کن»، نماینده کانادا برای حضور در اسکار شد

«فقط پایان دنیاست» به کارگردانی زاویه دولان با بازی ماریون کوتیار نماینده کانادا در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال است.

به گزارش ایسکانیوز، درام «فقط پایان دنیاست» به کارگردانی زاویه دولان به عنوان نماینده کانادا در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

«فقط پایان دنیاست» با الهام از نمایشنامه ای نوشته ژان-لوک لاگارس با نام «Juste la fin du monde» ساخته شده است. ماریون کوتیار، لیا سدو، ونسال کاسل، ناتالی بای و گاسپار یویل در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

داستان «فقط پایان دنیاست» درباره نویسنده‌ای به نام یویل است که بعد از 12 سال غیبت بدون توضیح، به خانه بازمی‌گردد تا خبر مرگ قریب‌الوقوع خود را به خانواده اعلام کند.

این فیلم امسال جایزه بزرگ شصت و نهمین جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد و برنده جایزه داوران کلیسای جهانی هم شد. دولان کارگردان 27 دارد و ماه مه پیش در حالی جایزه بزرگ جشنواره کن را به خود اختصاص داد که فیلم جدیدش به مذاق منتقدان خوش نیامد.

برندگان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (بامداد دوشنبه 9 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در لس آنجلس معرفی می‌شوند.
503502

کد خبر: 680045

وب گردی

وب گردی