استفاده رایگان اماکن ورزشی فرزندان کارگران در ازای معدل 17/ مجموعه های ورزشی کارگری کشور پتانسیل بالایی در ارائه خدمات دارند

سرپرست اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرزندان جامعه کارگری کشورکه معدل بالاتر از 17 دارند می توانند رایگان از خدمات ورزشی استفاده کنند گفت: 156 مجموعه ورزشی و فرهنگی کارگری در کشور وجود دارد که می تواند خدمات خوبی را به اقشار و خانواده کاگران زحمت کش کشور ارائه دهند.

جواد رمضی سرپرست اداره کل امور ورزشی در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: دغدغه مقام عالی وزارت و رسالت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی رسیدگی بیشتر به وضعیت رفاهی کارگران و خانواده های آنان است، تا این اداره کل طبق تقویم سالیانه، طرح تابستانه فرهنگی ورزشی ویژه این عزیزان را در دستور کار خود قرار دهد.

بنابه گفته سرپرست اداره کل امور ورزشی وزارت کار فرزندان ممتاز کارگران در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه (با معدل بالای 17) از امکانات و خدمات مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران سراسر کشور می توانند بصورت رایگان استفاده کنند.
رمضی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح گسترش و نشاظ ورزش در بین خانواده ها وجامعه هدف و پر کردن اوقات فراغت آنان است گفت: بازخورد این مورد می تواند در جامعه هدف سبب ایجاد روحیه نشاط و سلامتی در بین خانواده های آنها شود.
وی اظهار کرد: در این طرح رشته های ورزشی مورد بهره برداری بر اساس قابلیت مجموعه های فرهنگی ورزشی هر استان و شهرستان برنامه ریزی شد که دستورالعمل این طرح به همت اداره کل امور ورزشی از ابتدای فصل تابستان و تعطیلی مدارس به ادارات کل استانها ابلاغ و بسیاری از استانها اجرای این طرح را با کمک کارخانجات و شهرکهای صنعتی استان اجرایی کردند.
سرپرست اداره کل امور ورزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمامی مجموعه های فرهنگی و ورزشی کارگران تخفیفات و خدمات ویژه ای را به فرزندان و کلیه افراد تحت پوشش سازمانهای تامین اجتماعی را ارائه خواهند داد گفت: در این راستا استانهای سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، قزوین، همدان، کردستان، بوشهر، قم، هرمزگان، فارس، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی و گیلان از پیشگامان اجرای این طرح سراسری بودند.

رمضی تصریح کرد: با هدف ارتقاء سلامت و جایگاه ورزش در بین جامعه کارگری نیز کلاسهایی ورزشی از جمله والیبال،فوتبال و فوتسال، بسکتبال، ورزشهای رزمی، ایروبیک و بدنسازی، دو و میدانی، سوارکاری و تنیس روی میز نیز برگزار کرد.
سرپرست اداره کل امور ورزشی خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برخورداری از 156 مجموعه فرهنگی ورزشی دارای پتانسیل بالایی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه کارگری است که با اجرای این طرح ها در مجموعه های سراسر کشور قابل اجرا باشد.
402/602

کد خبر: 680052

وب گردی

وب گردی