اکرمی:از تریبون های عمومی استفاده جناحی نشود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه از تریبون های ماه محرم استفاده های جناحی نشود، گفت: اگر کسی تفسیر قرآن کریم و زندگی امام حسین (ع) را خوب بداند، ناگزیر نیست در سخنرانی های تبلیغی خود، به جای مساله اصلی به حاشیه ها ومسائل جناحی و سیاسی بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی خاطرنشان کرد:اشکال کار برخی از ما این است که در موارد مبانی و برخی نصوص دینی کمبود داریم ناگزیردر سخنرانی های خود به این طرف وآن طرف می پریم.

وی ادامه داد: تاریخ عاشورا سرشار از مفاهیم، پندها و تذکرهای فراوان است و اگر کسی آن را درست مطالعه کند دست وی در تبلیغ و سخنرانی پر خواهد بود، چرا که امام حسین (ع) گنجینه ای از آیات قرآن کریم، بیانات پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را به تصویر کشیده است.
اکرمی بیان داشت: باید موسوعه امام حسین (ع) از سوی مبلغان دینی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و فلسفه قیام ایشان به خوبی در ماه محرم برای مردم تبیین شود.
وی بیان داشت: ما در آستانه پیروزی انقلاب شعار 'به نام خدا، قرآن و خمینی' را داشتیم که در تاسوعا وعاشورا این شعار را نیز سر می دادیم و اکنون هم جایگاه دارد که هم به قرآن تمسک جوییم و هم به امام حسین (ع) به عنوان عترت پیامبر اکرم(ص)، و امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی بها دهیم.
اکرمی خاطرنشان کرد: امام راحل می فرمودند، ولایت فقیه را پشتیبان خود قرار دهید تا آسیبی بر شما وارد نشود و یا می فرمودند، عاشورا را زنده نگه دارید تا انقلاب اسلامی بماند.
وی با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ما می باشد، گفت: باید در زمینه مسائل سیاسی اگر در تریبون ها چیزی را مطرح می کنیم ابتدا خود اهل مطالعه، تحقیق و تجربه باشیم و در مرحله بعد اگر نقد و انتقادی داریم همراه آن پیشنهاد و راهکار به صورت منصفانه باشد.
اکرمی گفت: اگر نقدی در یک تریبون مطرح می شود باید هدف اصلاح و خیرخواهی باشد نه انتقام گیری، عیب یابی و عیب جویی، مثلا اگر می خواهیم بگوییم این روش بد است روش جایگزین را هم معرفی کنیم و کوشش ما نیز در مسائل اصلی باشد نه حاشیه ها.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده و اگرکسی دراین زمینه حرفی دارد باید بگوید چگونه در زمینه نقدینگی، صرفه جویی و بهره وری از منابع و... عمل کنیم و راهکار ارائه دهد.
این فعال سیاسی گفت: نیت افراد در نقد باید خیرخواهانه باشد، اگر کسی بخواهد فقط عیب گیری و کینه توزی کند و تنها اشکال بگیرد راه به جایی نمی بریم.
اکرمی بیان داشت: کسی که در مقام نقد کننده قرار می گیرد باید اطلاعات دقیق از مسائل مختلف داشته و اهل مطالعه، پرسش و تحقیق باشد نه اینکه هر کسی بخواهد در این وادی وارد شود.

202/201

کد خبر: 680063

وب گردی

وب گردی