راه اندازی بیمارستان صحرایی در کردستان

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بیمارستان های صحرایی توسط نیروی زمینی سپاه، یک نوآوری، حرکتی انقلابی، علمی و جهادی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در جریان بازدید از بیمارستان صحرایی سردار شهید سید رضا مراثی در شهر حسن آباد یاسوکند بیجار به گفت: این کار به منظور محرومیت زادیی و توسعه و ارتقای سطح بهداشت و زندگی مردم مناطق دور افتاده است.
او از زحمات رسانه ها در انعکاس به موقع و پوشش خبری بیمارستان صحرایی تشکر کرد و ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بر خود لازم می دانم از توجه خالصانه نیروهای سپاه نسبت به رسیدگی به امر مهم بهداشت و درمان مردم مناطق محروم قدردانی کنم.
به گفته نوبخت امروز چهره ای زیبا از نوع دوستی، کمک به محرومین و ارتقای سطح زندگی و سلامتی مردم در حوزه بهداشت و درمان توسط سپاه مشاهده می شود که در راستای پیروی از فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری است و این خود در سرلوحه کاری مجلس و سپاه قرار دارد.
رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تاکید امام (ره) در مورد توجه هر چه بیشتر به محرومین به عنوان ولی نعمتان ما سخن گفت و آن را سرمشق کار همه دلسوزان نظام الهی دانست که در واقع این خود از جایگاه و پشتیبانی قرآنی و شرعی نیز برخوردار است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به جهت گیری برنامه ششم توسعه کشور بر اساس طرح عظیمی که شبکه بهداشت و درمان در سراسر کشور در دست اجرا دارد اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر طرح سلامت با تلاش مدیران و حمایت جدی در حال اجراست که در برخی موارد با کمبود منابع مواجه است.
او گفت: با وجود کمبود منابع و اعتبار، در برنامه ریزی پنج سال آینده توجه بیشتر به مناطق محروم و ارتقای سطح زندگی مردم ساکن این مناطق در اولویت قرار گرفته است.
نوبخت به فعالیت مراکز درمانی و بهداشتی در درمان های اولیه و کاهش حجم مراجعات غیر ضروری به بیمارستان های کشور اشاره کزد و گفت: لازم است مراکز بهداشتی و درمانی تقویت شوند تا از حجم مراجعات سرپایی و قابل درمان در آنجا به سوی بیمارستان های تخصصی و افزایش هزینه های درمان جلوگیری شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به گزارش های مدیریت شهرستان بیجار و گستردگی بسیار زیاد آن با مرکز شهرستان و استان گفت: این وضعیت ایجاب می کند پزشکان بر حسب مورد در مناطق محروم حضور پیدا کنند تا از عزیمت روستائیان به شهرهای برخوردار که موجب بروز هزینه های سنگین برای بیماران و خانوده آنها می شود جلوگیری کنند.
نوبخت به راه اندازی بیمارستان صحرایی به عنوان یک ابتکار بسیار موفق و تسریع کننده در حفظ سلامت مردم مناطق محروم، بهبود و ارتقای سطح زندگی آنان به عنوان یک نیاز جدی و استمرار آن تاکید کرد و گفت: باید از همه امکانات کشور برای توجه به مناطق محروم که در ابعاد مختلف سازنده و مفید است، توجه جدی گردد.
بیمارستان صحرایی شهید مراثی با پشتیبانی بیمارستان شهید محلاتی تبریز در منطقه حسن آباد یاسوکند در کیلومتر 60 مرکز شهرستان بیجار و در 200 کیلومتری سنندج ، مرکز استان کردستان راه اندازی شده است.
شهرستان بیجار با گستردگی زیاد و جمعیتی حدود 92 هزار نفر، علیرغم محرومیت ها، از ظرفیت بالایی برای توسعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه بافت و تولید فرش های نفیس، دامداری، کشاورزی آبی و صنعتی، موقعیت ارتباطی بین چندین استان مهم کشور وصنایع پتروشیمی و خودرویی برخوردار است.
در سال جاری توسط سپاه و وزارت بهداشت و درمان، 2 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم این شهرستان راه اندازی شده است.

105/104

کد خبر: 680065

وب گردی

وب گردی