رشد ۲/۴ درصدی بهای طلا در بازارهای جهانی

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات روز جمعه با کاهش روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت با رشد ۲.۴ درصدی همراه شده است که این بهترین عملکرد طلا در ۲ ماه اخیر به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، در حالی که تصمیم فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر موجب شد تا قیمت جهانی طلا با افزایش نسبی روبرو شود ولی قیمت این فلز گرانبها در پایان مبادلات روز جمعه با ۳ دلار کاهش به کمتر از ۱۳۳۸ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته با رشد ۲.۴ درصدی همراه شد که این بهترین عملکرد از ۲۹ جولای بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا تا نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله می تواند موجب افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده شود.

کارشناسان بازار طلا نیز بر این باورند که کاهش قیمت طلا به کمتر از ۱۳۰۰ دلار در شرایط کنونی دور از ذهن خواهد بود.

البته هرگونه کاهش قیمت طلا به کمتر از ۱۳۰۰ دلار نیز موقتی و زودگذر خواهد بود و فرصت بسیار خوبی برای خرید فراهم خواهد کرد.

به نظر می رسد نااطمینانی و نگرانی های مربوط به شرایط اقتصادی جهان، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بی ثباتی های سیاسی نیز می تواند موجب افزایش قیمت طلا طی هفته های آینده شود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که فعالیت های صنعتی در آمریکا طی سپتامبر با پایین ترین رشد در ۳ ماه اخیر روبرو شده است.

بانک مرکزی ژاپن نیز در تازه ترین نشست خود بر ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی تاکید کرده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در هفته گذشته با کاهش ۰.۶ درصدی روبرو شده و این مساله نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

موسسه مالی گلد فورکستر نیز اعلام کرده است که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ دلار خواهد بود. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند طی روزهای آینده نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

602/401

کد خبر: 680079

وب گردی

وب گردی