هاشمی:دوران دفاع مقدس، آموزش و مهارت های پزشکی را به شکل اعجاب انگیزی ارتقا بخشید

وزیر بهداشت گفت: رفاقت ها و صمیمیت ها که مبنای آن انقلاب اسلامی بوده همچنان در جامعه پزشکی پایدار است و این نشان از بلوغ جامعه پزشکی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به تقدیم شهدایی از جامعه پزشکی به کشور در دوران از انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: جامعه پزشکی در تمام فراز و نشیب های انقلاب اسلامی در کنار مردم در صف اول مبارزه مانند دوران دفاع مقدس حضور داشته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کارنامه بسیار درخشانی از امدادگران، پرستاران، پزشکان و مدیران ارشد این حوزه در دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است، افزود: حضور آنها در جبهه ها، بسیجی وار و داوطلبانه بود و بخشی از این حرکت داوطلبانه، تشکیل تیم های اضطراری بود و در نوع خود در دنیا بی نظیر است زیرا افرادی، خانه، زندگی و پست و مقام خود را رها کردند و از همدیگر برای حضور در جبهه های نبرد، سبقت می گرفتند.

دکتر هاشمی با اشاره به برکات زیاد دوران دفاع مقدس در حوزه پزشکی، افزود: دوران دفاع مقدس، آموزش ها و مهارت های پزشکی ایران را به شکل اعجاب انگیزی ارتقا بخشید و در حوزه جراحی، گنجینه ای که از دوران تلخ و شیرین دفاع مقدس بجای مانده، بی نظیر است و قابل عرضه به مجامع علمی کشور و جهان است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: یک شب جبهه با تمام عمر ما که بعد از جنگ، وکیل، وزیر و مسئول شدیم، قابل تعویض نیست و جای بسیاری از دوستان ما خالی است اما در بسیاری از موارد، برگزاری چنین مراسم ها و همایش هایی باید با شور، حرارت، سرور و شادمانی همراه باشد اما افسوس می خوریم که هنوز دینی به گردن ما مانده است و قدر انقلاب اسلامی به عنوان موهبت الهی را نمی دانیم و اگر انقلاب اسلامی نبود، مشخص نیست که کشور در حال حاضر چه شرایطی را داشت و هزینه های زیادی برای انقلاب و پایداری نظام پرداخت شده است.

دکتر هاشمی گفت: در اوایل انقلاب اسلامی به دلیل وجود صفا و صمیمیت هایی که ناشی از اخلاص و باور به احکام الهی و فرمایشات امام راحل بود، بخش اجرایی کشور، سرعت بسیار خوبی داشت اما بارقه های انقلاب نفوذ نکرد و بخشی از نفوذ که می تواند خوب باشد، این بخش بود و در دستگاه های اجرایی، علیرغم خواست انقلاب، سایه تکنوکرات ها سنگین بود که بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از آن است و بخش دیگر، مربوط به اخلاق است.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: با کمک خدا، باید در دستگاه های ایستا، تحول ایجاد شود تا مشکلات مردم کاهش یابد اما برای نسل های سوم و چهارم انقلاب، مهمترین تهدید برای کشور، بی اخلاقی است و در دنیای امروز صلاحی غیر از اخلاق برای جوانان نیست و اعتقاد دارم که موفقیت امام بزرگوار، به خاطر تقوا، اخلاص، مردمی بودن و ایمانی بود که بعد از خدا به نیروی لایزال مردم داشت.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه در شرایط کنونی کشور به رویه دروغ و تهمت عادت کرده ایم، افزود: با وجود دروغ و تهمت در کشور برای جذب نسل جوان، توفیقی نخواهیم داشت و تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که نمی توان با آن مقابله کرد و تنها چیزی که می تواند کشور را نجات دهد، اخلاق است که باید از رده های نخست کشور مانند سیاسیون آغاز شود و بعد در مردم و جامعه تسری پیدا کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر وحدت و اتحاد که همواره مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بود، در کشور وجود نداشته باشد، امور کشور پیش نمی رود و رزمندگان آن دوران امیدوار به آینده و مطالبه گر هستند و از محموعه هایی مطالبه دارند که میراث دار انقلاب و افتخارات دوران دفاع مقدس هستند.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم ادای تکلیف آحاد افراد در جامعه گفت: جامعه پزشکی با درست آموزش دادن و درست معلمی کردن می تواند به رشد اقتصادی کشور و در حوزه فناوری به کاهش وابستگی به خارج از کشور و استقلال آن کمک کند و مهم نیست که در جامعه چه نقشی را بر عهده داریم زیرا امام خمینی(ره) فرمودند هر فردی در هر موقعیتی اگر کار خود را به درستی انجام دهد، تکلیف از او ساقط می شود.

وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی مانند سایر گروه ها و صنوف جامعه، بی نقص نیست ولی خوبی ها و خدمات آن قابل مقایسه با بخش ناکارآمد نیست .

دکتر هاشمی تاکید کرد: برخی از رسانه ها، شخصیت ها و جریانات بدون توجه به خدمات ارزشمند جامعه پزشکی، تمام این صنف و مجموعه را مورد خطاب قرار می دهند و به تعمیم یک اشتباه به کل جامعه پزشکی اقدام می کنند . بعد از دوران دفاع مقدس، برخی افراد از مسیر اصلی فاصله گرفتند اما این افراد اندک در برابر کوره انسان سازی که در جهان هستی افتخار آفریدند، قابل مقایسه نیستند.
وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه باید در اظهار نظرها و قضاوت ها در مورد جامعه پزشکی مراقبت کرد، افزود: سلامت مردم در دست گروه های مختلف پزشکی است و احترام به آنها، احترام به مردم است و در صورت بروز تخلف و خطا، سازمان های نظارتی و سازمان نظام پزشکی با عدل و انصاف به این موارد رسیدگی خواهند کرد و حکم خواهند داد.

105/106

کد خبر: 680083

وب گردی

وب گردی