برگزاری جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی، باعث ارتقا رسانه های نوشتاری است

جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار درشهریور ماه سال جاری به میزبانی واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جشنواره 350 نشریه و 2450 اثر شرکت داشتند که 1830 اثر از سوی دبیرخانه مرکزی در پالایش مقدماتی (مطابقت آئین‌نامه‌ای) پذیرفته شد و از این تعداد، 117 اثر شامل 22 رتبه نخست، 29 رتبه ی دوم، 34 رتبه ی سوم و 32 رتبه ی شایسته ی تقدیر از بین واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله کشوری راه یافت و توسط 12 نفر از داوران تراز اول فعال در عرصه مطبوعاتی کشور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند و به عنوان برگزیده، از آنان تجلیل به عمل آمد.
نشریه "پاد" از تشکل انجمن اسلامی دانشجویان واحد تهران جنوب از پر افتخارترین نشریات تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است که در بخش برگزیدگان کشوری، در عناوین: مقالات ویژه(صلح و سلام)، مقالات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنفی، سرمقاله و یادداشت، عکس، طرح داخلی و بخش نشریات برتر،منتخب اعلام شد.
مهدی عبداللهی سردبیر نشریه پاد با اشاره به برگزیده شدن این نشریه در عناوین مختلف یادآور شد: این نشریه از اسفند سال 1392 با مضامین سیاسی، فرهنگی و صنفی به صورت گاهنامه منتشر شده و در راستای تحقق اهداف مرامنامه «انجمن اسلامی دانشجویان تهران جنوب» فعالیت می کند.
عبداللهی موفقیت این نشریه را مدیون عوامل مختلفی دانست و اظهار داشت: کارگروهی، توجه به کیفیت و تولیدی بودن مطالب، نگارش درست و تمرکز هیأت تحریریه و کمیته روابط عمومی انجمن بر نشریه، از مهم‌ترین دلایل موفقیت نشریه پاد در جشنواره نشریات است.
سردبیر نشریه پاد ارزیابی خود از جشنواره نشریات را این گونه مطرح کرد: همان طور که می دانید تا کنون استقبال از نشریات دانشگاهی در دانشگاه‌ها چندان پرشور نبوده و برگزاری اولین دوره جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند گام مثبتی در راستای ایجاد انگیزه در این حوزه باشد، اگرچه بخش قوانین ثبت آثار و تقدیر از آثار برتر در این جشنواره جای بحث دارد، اما به طور کلی برگزاری جشنواره و توجه به نشریات دانشجویی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی جای بسی تقدیر دارد.
وی ادامه داد: میزبانی واحد تبریز خوب بود اما اختتامیه می‌توانست به شکل تخصصی‌تر برگزار شود، جای خالی چهره‌های مطبوعاتی، پخش نشدن نشریات برگزیده جهت بیشتر خوانده شدن و دیده شدن، تقدیر نامنظم و تخصیص ندادن تریبون به برگزیدگان ازجمله نقد‌هایی است که می توان به برگزاری مراسم اختتامیه داشت.
دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان تهران جنوب، با اشاره به آنکه نشریه، سایت و شبکه‌ های اجتماعی همگی از بسترهای رسانه‌ هستند افزود: با این حال شبکه‌های اجتماعی معمولاً جزو بازوهای اجتماعی به شمار می رود و بر خلاف نشریه و سایت نمی‌توان از آن‌ها به عنوان منبع یاد کرد.
وی اضافه کرد: در نشریه و سایت، که شامل مجموعه مقالات ،مصاحبه‌ها،گزارش‌ها و ... هستند، سعی بر این است تا تحلیلی‌تر به مسائل پرداخته شود اما شبکه‌های اجتماعی بازنشر خلاصه‌شده‌ای از موضوعات هستند. اما خواندن نشریات چاپی به خاطر فرمت‌اش شاید برای خیلی‌ها راحت‌تر از نشریات الکترونیکی و سایت باشد.

101

کد خبر: 680113

وب گردی

وب گردی