دولت به سیاست های اقتصاد مقاومتی باور جدی دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که تصمیم دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی جدی است و به آن باور دارد و بنا ندارد که با این موضوع کار تبلیغاتی انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی معاون اول رئیس جمهوری به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز معرفی شده است.
واعظی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، تاکید کرد که دولت به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به طور جدی باور دارد.
وی افزود: این نسخه راهگشای دولت است و قرار نیست جلسات تشریفاتی باشد چرا که باید عملیاتی بوده و به نتایج مطلوب برسیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در استانی برای همکاری انتخاب شده ام که از قبل فعالیت های خود را آغاز کرده است، افزود: اقدامات شایسته ای در البرز صورت گرفته ولی البرز بسیار متمایز نسبت به سایر استان ها است.
وی ادامه داد: شانزدهیمن جلسه اقتصاد مقاومتی است که در البرز تشکیل می شود البته اقداماتی که به منظور رفع موانع تولید صورت گرفته بسیار حائز اهمیت است.
واعظی گفت: بر این باور هستیم که استان در توان خود اقدام کند و دولت نیز همکاری لازم را خواهد داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: تیمی که برای پیگری امور تشکیل می شود باید نمایندگان مجلس یاری رسان باشند و همچنین قوه قضائیه نیز باید تعامل بسیاری داشته باشد.
وی گفت: با گزارش های ارائه شده برنامه های استان بسیار مشخص است و مجموعه استان به یک اجماع رسیده و باید اقدامات عملیاتی آغاز شود، همچنین باید به مدیران استان اعتماد کرد و تفویض اختیار صورت گیرد.
واعظی افزود: باید بررسی شود که استان البرز در چه زمینه ای ظرفیت فعالیت دارد، از این رو بخش صادرات محصولات می تواند بسیار موفق عمل کند.
**کمبود آب مشکل البرز
وی خاطر نشان کرد: استان البرز مشکلات بسیاری دارد که باید درصدد رفع آنها باشیم که یکی از عمده ترین آنها کمبود آب برای صنایع و کشاورزی است.
این مسئول گفت: در بحث بانک ها که یکی از معضلات اساسی استان است پیشنهاد می شود بنا به مصلحت استاندار جلسات موضوعی در تهران و استان برای حل معضلات خاص برگزار شود.
**مذاکره با شرکت سنگاپوری برای توسعه فرودگاه پیام
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فرودگاه پیام در سه سال گذشته بسیار وضعیت آشفته ای داشت که با مدیریت درست در این مدت توفیقات ارزشمندی را کسب کرد که امید است از این پس نیز برای توسعه اشتغال و رونق در تمامی امور مربوطه حاصل شود.
وی افزود: آمادگی لازم را برای رونق کسب و کار و صادرات استان داریم و در ارتباط با موضوع سوخت فرودگاه چندین بار جلساتی برگزار شده، انتظار می رود با پیگیری های صورت گرفته که فرودگاه در خدمت فعالیت های اقتصادی و صادراتی استان قرار گیرد تحول بزرگی ایجاد کند.
واعظی ادامه داد: نفس این فرودگاه در کنار منطقه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و فاز 2 فرودگاه آماده واگذاری است.
این مسئول گفت: در حال مذاکره با یک گروه سنگاپوری هستیم که یک طرح برای این فرودگاه ارائه دهند که توسعه اشتغال و فرودگاه صورت گیرد.
وی افزود: در جلسات بعدی باید بخش خصوصی در جلسات حضور داشته باشند تا با تعامل بیشتر اقدامات بهتری انجام شود.

402/602

کد خبر: 680180

وب گردی

وب گردی