روایت گری عملیات های دفاع مقدس در مترو تهران

مدیر فرهنگی هنری مترو از روایت گری عملیات ها و وقایع جنگ تحمیلی توسط راویان از 3 مهر ماه در ایستگاههای مترو تهران خبر داد. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری مترو، اسماعیل قضاتلو با اشاره به حماسه ها و رشادتهای رزمندگان اسلام در طول 8 سال جنگ تحمیلی گفت: یکی از وظایف دستگاههای فرهنگی معرفی دستاوردهای رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به نسل بعد از جنگ است. سازمان فرهنگی هنری در جهت تحقق این مهم مجموعه برنامه هایی را با عنوان "خرمشهر ها در پیش است ..." را برنامه ریزی و اجرا می کند.
فرهنگسرای مترو نیز با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مترو، همشهری پایداری و باغ موزه دفاع مقدس تعدادی ازعملیات ها و رویدادهای مهم جنگ تحمیلی را به وسیله اینفوگرافی تهیه کرده است روایت گران با استفاده از این اینفوگرافی های به تشریح عملیاتها و وقایع مهم در جنگ می پردازند.
عملیاتهای الی بیت المقدس، کربلای 4 و 5 ، عملیات خیبر، والفجر 8 و همچنین معرفی اولین های دفاع مقدس در حوزه های فرهنگی، هنری، نظامی و مقایسه وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران و عراق، معرفی کشورهای عربی و اروپایی حامی دولت عراق و میزان پشتیبانی مالی آنها و روزشمار درگیریهای مرزی ایران و عراق از شهریور سال 59 تا آغاز رسمی جنگ از جمله این اینفوگرافی ها است.
وی ادامه داد: دشمن بعد از جنگ در حال شبهه افکنی های مختلفی در خصوص این رویداد مهم بعد ازانقلاب است. مدیریت فرهنگی هنری مترو در جهت بالا بردن آگاهی نسل های بعد از جنگ، در هفته دفاع مقدس با دایر کردن غرفه هایی در ایستگاههای شهدا و تئاتر شهر به سوالات جوانان در خصوص جنگ پاسخ می دهد.
قضاتلو با اشاره به برگزاری دومین برنامه "هم عهدی با شهدا" گفت: ویژه برنامه هم عهدی با شهدا در سال گذشته با استقبال خوب همشهریان تهرانی روبه رو شد. در این طرح پلاک شناسایی شهیدان شهر تهران که بر روی آن نام و نام خانوادگی و همچنین شماره قطعه و ردیف درج شده است، به هر شهروند اهدا می شود. شهروندان پس از دریافت پلاک با حضور بر سر مزار آنها در بهشت زهرا (س) ضمن غبار رویی مزار ایشان با آنها عهد و پیمانی دوباره می بندند.
او ادامه داد: اجرای تئاتر و سرود دانش آموزی، برپایی نمایشگاه عکس از دیگر برنامه های این مجموعه در هفته دفاع مقدس است.
علاقمندان تا 6 مهرماه از ساعت 15 می توانند به ایستگاه مترو تئاتر شهر و یا ایستگاه مترو شهدا مراجعه کنند.

502502

کد خبر: 680197

وب گردی

وب گردی