انتقال نمایشگاه های با جمعیت بالای 200 هزار نفر به شهر آفتاب

براساس مذاکرات صورت گرفته با وزیر صنعت قرار است نمایشگاه های با جمعیت بالای 200 هزار نفر در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، محمد باقر قالیباف در حاشیه آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب که در محل بوستان ولایت تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه مدیریت شهری نمایشگاه شهر آفتاب را احداث کرده است تا نمایشگاه هایی با جمعیت بیش از 200 هزار نفر در داخل شهر برگزار نشود.
او گفت: جلساتی با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا از این طریق بتوانیم اهداف اساسی خود را برای کاهش آلودگی هوا، ترافیک و مزاحمت های شهری محقق کنیم و نمایشگاه شهرآفتاب رونق بگیرد.
قالیباف با اشاره به برپایی نمایشگاه عطر سیب افزود: در این نمایشگاه ، تجهیزات و امکانات مورد نیاز هیئت های مذهبی برای پشتیبانی و پذیرایی و همچنین امکانات فرهنگی از بعد محتوایی و تولیدات جدید برای بزرگداشت ایام محرم در اختیار هیئت های مذهبی قرار می گیرد.
شهردار تهران گفت: امسال نیز چهاردهمین دوره نمایشگاه عطر سیب برگزار می شود تا همه هیئت ها پیش از آغاز ماه محرم از این امکان بهره برداری کرده و برای برگزاری یک سوگواری خوب در ماه محرم آماده شوند.

مهم ترین هدف در نظام اسلامی رشد و تعالی جامعه است

آئین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز با حضور شهردار تهران، مدیران شهری پایتخت و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در مجتمع آموزشی متقین در منطقه 12 برگزار شد.

شهردار تهران در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: از اینکه این توفیق نصیب بنده شد که آغاز سال تحصیلی جدید را در اینجا و در جمع شما دختران خوبم و معلمان گرانقدر این مجتمع آموزشی باشم خداوند بزرگ را شاکرم.

محمدباقر قالیباف افزود: مقارن شدن ایام هفته دفاع مقدس که دانشگاهی بزرگ برای تربیت فرزندان کشور در دهه 60 بود با آغاز فصل جدید تعلیم و تربیت تقارن مبارکی است.

او تاکید کرد: ان شاء الله همه ما از این تقارن این درس را بگیریم که اهمیت نقش تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر فرهنگ و اعتقاد می باشد، بسیار مهم است.

شهردار تهران با بیان اینکه بدون شک مهمترین هدف و اولویت در نظام اسلامی توجه به نیروی انسانی و رشد و تعالی جامعه است، تصریح کرد: اگر از این موضوع غفلت و موضوعات دیگر را جایگزین آن کنیم قطعا دچار خسران بزرگی خواهیم شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: تربیت صحیح زمینه ساز شکوفه سازی، خلاقیت، مسئولیت پذیری و اثربخشی برای نسل آینده در جامعه ماست.

وی با اشاره به اینکه توجه به تعلیم و تربیت دانش آموزان در همه سطوح باید در اولویت قرار گیرد، افزود: بهترین راه پیشرفت و توسعه توجه به تعلیم و تربیت است.

شهردار پایتخت با بیان اینکه رسیدن به مرزهای دانش در اولویت برنامه های ماست، برنامه های ما بر مبنای دانایی محوری و دانش بنیانی است، گفت: اگر امروز حرکت توسعه و هدف ما رسیدن به مرزهای دانش است، این خواسته ما جز با این روحیه که تربیت را تفکرمحور و توانمندساز ببینیم محقق نمی شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه دولت محترم و همه نهادها وظیفه دارند که در راه گسترش تعلیم و تربیت همه امکانات خود را بسیج کنند، افزود: بنده نیز به عنوان یک خدمتگزار در شهرداری تهران به عنوان نهادی غیردولتی یکی از اولویت های خود را توجه به نقش تعلیم و تربیت در جامعه قرار داده ام.

وی گفت: در همین راستا نیز اولویت برنامه های خود را در منطقه 12 ضمن توجه به موضوعات کالبدی توجه به مسایل آموزشی و تربیتی قرار داده ایم.

قالیباف در پایان افزود: با افتخار در خدمت شما دختران و معلمان عزیز در این منطقه هستیم که ان شاء الله بتوانیم اگر توانی داریم و کمکی از دستمان برمی آید در زمینه های مختلف کمک شما عزیزان باشیم به گونه ای که دغدغه ی جز ارتقای کیفیت درسی نداشته باشید. 703

کد خبر: 680233

وب گردی

وب گردی