ضرورت گسترش علوم بین رشته ای در نظام سلامت

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باتوجه به ضرورت گسترش علوم بین رشته ای در نظام سلامت، دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته ای با همکاری وزارت بهداشت و وزارت علوم ابلاغ شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن ارسال دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته ای به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، از مسئولین این دانشگاهها و دانشکده ها خواست با درایت و آینده نگری نیازها و ظرفیت ها بومی مناطق تحت مدیریت خود را مدنظر قرار داده و همکاری لازم در زمینه توسعه علوم بین رشته ای را با وزارت بهداشت داشته باشند.

دکتر لاریجانی گفت: شرایط کنونی کشور در زمینه بار بیماریها، تغییرات هرم جمعیتی، مسایل اجتماعی و فرهنگی نیازهای جدیدی را در نظام سلامت ایجاد نموده که باعث می شود رشته مقاطع موجود پاسخگوی این نیازها نباشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت پاسخگویی به نیازهای جامعه را اصل اساسی در برنامه ­های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: با توجه به نیازهای ایجاد شده در جامعه توسعه هدفمند علوم بین رشته ای یکی از محورهای مهم این برنامه ها است.

دکتر لاریجانی افزود: با توجه به قوانین جاری کشور دانشگاههای وابسته به وزارت علوم به صورت مجزا از دانشگاههای علوم پزشکی به ارائه خدمات آموزشی می پردازند و ضروری بود تا مکانیسم های اجرایی روشنی جهت گسترش علوم بین رشته ای با همکاری دو وزارتخانه پیش بینی گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در همین راستا دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته ای و تبیین راهکارهای اجرایی ایجاد برنامه های آموزشی بین رشته ای باتوافق وزاتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شد و به امضای وزرای محترم مربوطه رسید.

دکتر لاریجانی از ابلاغ این دستورالعمل خبر داد و تاکید کرد: مدیران نظام سلامت باید با درایت و آینده نگری، در توسعه علوم بین رشته ای نیازها و ظرفیت های بومی مناطق کشور را مدنظر قرار داده و در راستای استقلال کشور و تامین نیازهای حال و آینده نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در این مسیر حرکت نمایند.

او ادامه داد: این آیین نامه از طریق همکاری بین رشته ای با دانشگاههایعلوم پزشکی کشور و دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا و زمینه های تسهیل ارتباطات بین دانشگاه، صنعت و خدمات را فراهم کند.

105/106

کد خبر: 680246

وب گردی

وب گردی