مرکز فرهنگ ایران و زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی در مسکو افتتاح شد

با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و رئیس کتابخانه ملی، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی، مسئولین دانشگاه سینرژی روسیه، مدیران دانشگاه آزاداسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مسئولین دفتر دانشگاه آزاداسلامی در روسیه مرکز فرهنگ ایران و زبان فارسی دانشگاه آزاداسلامی افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی طی سخنانی ضمن خیرمقدم به مسئولین و تشکر از افراد شرکت کننده در مراسم افتتاحیه، دانشگاه آزاد اسلامى را پیشرو در توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و زبان فارسی را جزء زبان‌های مهم خواند که سابقه‌ای طولانی در گسترش تعاملات بین اقوام مختلف دارد.

وی با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش سایر زبان‌های زنده و بین‌المللی دنیا به غیر از انگلیسی را مورد توجه قرار داد و آمادگی دانشگاه آزاداسلامی را برای راه اندازی مرکز آموزش زبان روسی در ایران را اعلام کرد.

در ادامه دکتر سنایى سفیر تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی نمایندگی جمهورى اسلامی ایران را برای کمک به این‌گونه فعالیت‌ها ضروری دانست و همکاری دو کشور ایران و روسیه را استراتژیک عنوان کرد.

در پایان دکتر صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی راه اندازی این مرکز فرهنگی و آموزشى در کشور روسیه را بسیار مفید ارزیابی کرد و مرکز مطالعات ایران شناسی در کشور روسیه را بسیار قدیمی دانست و گفت: با توجه به توافقاتی که انجام خواهد شد جشن 200 سالگی مرکز یاد شده را در کشور روسیه برگزار خواهیم کرد.

مرکز فرهنگ ایران و زبان فارسی که با حمایت دفتر دانشگاه آزاد اسلامى در مسکو، اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامى و واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دانشگاه سینرژی راه اندازی و تجهیز شده است فعالیت خود را بطور رسمی در سه سطح ابتدایی، پیشرفته و زبان تخصصی فارسی برای تجار و بازرگانان روس شروع خواهد کرد.

گفتنی است دکتر واشقانی در حاشیه برگزاری اجلاس پارک های علم و فناوری و قرار داد با پارک علم و فناوری اسکولکوا روسیه در مراسم افتتاح مرکز فرهنگ و ادبیات فارسی شرکت کرد.

101

کد خبر: 680260

وب گردی

وب گردی