معاون اجرایی رییس جمهور:از صنعت دارویی به خاطر اقامات موثرش تشکر می کنیم

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: صنعت پخش بازوی توانمند دولت است، همچنین صنعت پخش یکی از صنایع پیشرو در عرصه استقلال بوده و این مسئله می‌تواند فعالیت‌ های این بخش را توسعه دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شریعتمداری در حاشیه همایش صنعت پخش ایران، گفت: یکی از موثرترین صنایع در سیاست کلان اقتصاد مقاومتی صنعت پخش است.

او افزود:صد در صد توزیع داروهایی کشور توسط شرکت پخش انجام می شود و توزیع بخش اعظمی از محصولات غذایی و فراورده های آرایشی و بهداشتی نیز به وسیله آنها انجام می شود.

شریعتمداری تاکید کرد: باید گستره این فعالیت را بیشتر کرد و آن را بیش از پیش توسعه داد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: باید تشکر کنیم از بنیانگذاران این صنعت که شصت سال پیش برای اولین بار صنعت پخش کشور را ایجاد کردند.

او همچنین گفت:بنده به نوبه خود از مجموعه دارویی کشور که کالای حساسی مثل دارو را با ایجاد شبکه های ایمن به کفایت در عرصه پهناور کشورمان توزیع می کنند تشکر می کنم.

شریعتمداری در ادامه گفت: یکی از موثرترین صنایع در سال های اخیر صنایع تولیدی دارویی کشور است که توانایی های قابل ملاحظه ای را برای فعالیت های خود در نظر گرفته اند و در حال توسعه آن هستند.

این مقام مسوول گفت: از این منظر اقدامات موثری در حوزه دارو برداشته شده است و صنعت پخش یکی از این صنایع مهم است.

این مقام مسوول ادامه داد: صنعت پخش یکی از صنایع پیشرو در عرصه استقلال بوده و این مسئله می‌تواند فعالیت‌ های این بخش را توسعه دهد.
او افزود: ‌دولت یازدهم با بکارگیری تدبیر و عقلانیت قدم‌های موثری در توسعه برنامه چشم انداز کشور بر داشته که انجام مذاکرات برجام بازارهای هدف بسیاری را برای تولید کنندگان داخلی ایجاد کرد.

شریعتمداری ادامه داد: مذاکرات برجام موجب آرامش اقتصادی شد که امروز با تولید 8 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی به سمت اجرای اقتصاد مقاومتی در حرکت هستیم.

او ادامه داد:‌ در فضای کسب و کار جایگاه کشور از رتبه 152 به 117 ارتقا یافته که دولت تدبیر و امید طرح فعالیت اقتصادی را فعال و اجرایی کرده است.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در موضوع برخورد با قاچاق بالغ بر 10 میلیارد دلار از کالاهای قاچاقی در کشور گرفته شده و در واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

شریعتمداری گفت: صنعت پخش نقشی اساسی در اجرای اقتصاد مقاومتی داشته و با واسطه‌گری هوشمند و کاهش هزینه قدم‌های موثری برای تولید ثروت، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال برداشته است.

او تاکید کرد: صنعت پخش یکی از عوامل موثر در توانمندی دولت بوده به طوری که صد در صد تولیدات دارویی کشور به وسیله این صنعت مهم جا به جا می‌شود و من امیدوارم با فعالیت بیشتر در بخش دارویی معیارهای این صنعت به سمت بین المللی شدن برود.

20106

کد خبر: 680261

وب گردی

وب گردی