فراری GTC4Lusso T خودرویی چهار صندلی با موتور V8/ عکس

فراری با انتشار تصاویری از مدل جدید فراری GTC4Lusso وارد تب و تاب نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از زومیت، فراری یک آپشن جدید برای کسانی که به دنبال یک فراری چهار صندلی بودند ایجاد کرده است. این آپشن برای کسانی که برایشان ۱۲ سیلندر فراری GTC4Lusso بی معنی تلقی می‌شود، به وجود آمده است که ورژن v8 با توروبو شارژر Twin این خودرو را شامل می‌شود. فراری این مدل (GTC4Lusso T) را مدلی اسپرت‌تر و تطبیق‌پذیر‌تر و همچنین ایده‌آل برای رانندگی روزمره دانسته است.

این خورو به عنوان اولین خودرویی چهار صندلی با توربوشارژر و پیشرانه V8 است. در زیر کاپوت کشیده فراری GTC4 Lusso T یک موتور هشت سیلندر با حجم ۳.۹ لیتر مجهز به توربوشارژر با قدرت خروجی ۶۰۰ اسب بخار وجود دارد. این خودرو گشتاوری معادل ۷۶۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند که نسبت به مدل ۱۲ سیلندر ۶۹۷ نیوتون متری افزایش پیدا کرده است. فراری تخمین زده است که این خودرو سرعت صفر تا صد را در ۳.۵ ثانیه بپیماید که نسبت به مدل ۱۲ سبندر ۰.۱ ثانیه کندتر است. فرار GTC4 Lusso آخرین مدل برای ایجاد پیشرانه ۸ سیلندر در آن مدل بعد از مدل‌های فراری 488 GTB و California T است. در مقایسه با پیشرامه ۳.۹ لیتری فراری 488 GTB این خودرو ۶۰ اسب بخار قدرت کمتر دارد گرچه می‌توان گفت که ۴۸ اسب بخار نیز بیشتر از فراری California T دارد.

برخلاف مدل قبلی با پیشرانه ۱۲ سیلندری فراری GTC4Lusso T فقط دارای چرخ‌های عقب محرک است. فراری می‌گوید که که این کار سبب سبک شدن خودو و افزایش تمرکز بار در محور پشت شده است. برای مانور‌هایی با پیچ تند فرای سیستم کنترلی لغزش جانبی و همچنین فرمان‌پذیری محور عقب که در همان جهت فرمان جلو فرمان می‌پذیرد، ارائه شده است. در واقع امکان سیستم چهار چرخ فرمان این خودرو (4WS) سبب پایداری بیشتر در پیچ‌های تند می‌شود. همانند مدل قبلی (مدل با همین اسم و بدون حرف T) که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، شکل بدنه آن از نوع shooting brake است. shooting brake به نوعی از خودروها گفته می‌شود که دارای کاپوت کشیده و بدنه هاچ بک گونه ای دارند.

در داخل خودرو نیز بروزرسانی‌هایی انجام شده است که از جمله آن می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی و راه‌اندازی تنظیمات کاپوت دوتایی که به سرنشین کناری نیز یک نمایش‌گر اختصاصی ارائه می‌دهد، اشاره کرد. این همه امکانات خارق العاده به مدل T این خودرو منتقل شده است.

این مدل خودرو به صورت رسمی در نمایشگاه پاریس رونمایی و معرفی خواهد شد.

101/103

کد خبر: 680330

وب گردی

وب گردی