فروش اولیه آیفون 7 نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است

یک بار دیگر شرکت تحقیق بازار GfK گزارشی نه چندان دلچسب در مورد کمپانی اپل منتشر کرد. این شرکت با بررسی کانال های فروش به این نتیجه رسید که فروش اولیه آیفون 7 و مدل پلاس آن چندان موفقیت آمیز نبوده. در واقع طبق تجزیه و تحلیل انجام شده توسط این کمپانی آلمانی، فروش نسبت به سال قبل به میزان 25 درصد کاهش یافته.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجیاتو، این اولین بار نیست که GfK چنین گزارشی را منتشر می کند. آنها در سال گذشته نیز با بررسی کانال های فروش، گفتند عواید اپل از فروش آیفون 6s و مدل پلاس آن به اندازه ای که تیم کوک می گوید، درخشان و مطلوب نبوده است.

در همین رابطه به تازگی گزارشی از Digitimes منتشر شده که نشان می دهد سفارش چیپ اپل در سه ماهه اول عرضه آیفون 7 و مدل پلاس آن، تا 20 درصد کاهش داشته. اهالی کوپرتینو معمولاً از تولیدکنندگان چیپست می خواهند برای سه ماهه سوم حدود 50 میلیون قطعه در انبار داشته باشند، که این مقدار برای سه ماهه چهارم به حدود 45 میلیون عدد کاهش می یابد.

حال طبق گزارشات موجود، تولیدکنندگان چیپست به درخواست کمپانی مذکور، فقط بین 35 تا 37 میلیون قطعه چیپ در انبارهای خود موجود دارند.

گفتنی است گزارش های قبلی نشان می دادند در سال 2016 اپل برای تأمین قطعه حدود 100 میلیون آیفون 7 تأمین کنندگان را تحت فشار گذاشته، که این رقم بسیار بیشتر از برآورد 80 الی 85 میلیونی اولیه برای سال جاری بوده است. همچنین ارزش سهام این شرکت در انتهای هفته قبل با کاهش 1.7 درصدی به 112.71 دلار به ازای هر سهم رسید.

101/103

کد خبر: 680348

وب گردی

وب گردی