مشارکت 400 هزار خانوار تا ساعت 12 دیشب در سرشماری اینترنتی

معاون مرکز آمار ایران گفت: تا ساعت 12 دیشب(شنبه شب) 400 هزار خانوار در سامانه اینترنتی سرشماری 95 ثبت نام کرده اند که فقط 30هزار خانوار موفق به دریافت کد پایان سرشماری شده اند.

به گزارش ایسکانیوز ، علیرضا زاهدیان روز یکشنبه درباره اینکه چرا بیشتر ثبت نام کنندگان نتوانسته اند «کد پایان سرشماری» دریافت کنند، توضیح داد: متاسفانه برخی از خانواده ها همه اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام همچون کد ملی اعضای خانوار و یا کد پستی را در اختیار ندارند و در نتیجه نمی توانند تا پایان سرشماری ادامه دهند.
وی اظهار داشت: از همه شهروندان تقاضا می کنیم همه اطلاعات خانوار همچون اطلاعات شناسنامه ای و کد ملی و همچنین کد پستی را پیش از ورود به سامانه، در اختیار داشته باشند.
زاهدیان در ادامه گفت: حضور ناقص در سامانه سرشماری باعث ترافیک بالا در سایت سرشماری می شود.
وی افزود: برای اینکه از این چنین شرایطی دوری کنیم توصیه می شود سرپرست خانوار و یا هر فرد مطلع دیگری که می خواهد اطلاعات خانوار را وارد سامانه کند، پیش از ورود به سامانه سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir ، مدارک مورد نیاز را آماده کند.
به گزارش ایرنا، هشتمین سرشماری کشور به دو شکل اینترنتی و حضوری برگزار می شود.
سرشماری اینترنتی از روز گذشته (سوم مهرماه) شروع شده که تا 24 مهرماه ادامه دارد. خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.
همچنین پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به درب خانه آنها مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.
کارشناسان مرکز آمار ایران معتقدند، در صورتی که 35 درصد از خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، ایران در زمره کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

منبع:ایرنا

702/602

کد خبر: 680472

وب گردی

وب گردی