ترم ۹ برای دانشجویان نیمسال اول دانشگاه اصفهان رایگان می شود

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: قانون سنوات برای دانشجویان این دانشگاه از ترم تحصیلی آینده و از بهمن ماه اجرایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، هوشنگ طالبی گفت: با تصویب هیات رئیسه دانشگاه اصفهان و برای اینکه دانشجویان دچار مشکل اقتصادی نشوند اجرای قانون سنوات که اخذ شهریه برای ادامه تحصیل از دانشجویانی است که نمی توانند طی زمان مشخص فارغ التحصیل شوند از بهمن ماه در این دانشگاه اجرایی می شود.

وی افزود: با تصویب هیات رئیسه در صورتی که دانشجویان در نیمسال تحصیلی مهرماه بتوانند ترم ۹ دوره کارشناسی خود را اتمام کنند در آخر این ترم از این دانشجویان شهریه دریافت نمی شود.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: درخصوص اجرای قانون سنوات به دانشجویان اطلاع رسانی شده بود اما باتوجه به اینکه برخی از دانشجویان اعلام کردند که از اجرای این قانون بی اطلاع هستند بنابراین بستری را فراهم کردیم تا دانشجویان بتوانند برای ترم ۹ دوره کارشناسی ثبت نام کنند و تحصیل در این ترم هزینه ای را برای این دانشجویان نخواهد داشت.

طالبی تاکید کرد: صحبت های دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه شنیده شد و براین اساس در جلسه هیات رئیسه دانشگاه تصویب شد که اجرای قانون سنوات در این دانشگاه به ترم بهمن ماه موکول شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دوره کارشناسی بعد از اتمام ۸ ترم تحصیلی باید فارغ التحصیل شوند چراکه طبق قانون در ترم ۹ تحصیلی به این دانشجویان بودجه دولتی اختصاص داده نمی شود.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: باتوجه به اینکه بودجه تحصیل دانشجویان در دانشگاه های دولتی به صورت سرانه ای است بنابراین در صورتی که دانشجویان نتوانند در مدت مشخص شده تحصیل خود را به اتمام برسانند دولت هزینه ای بیشتری برای ادامه تحصیل این افراد پرداخت نمی کند.

101/103

کد خبر: 680479

وب گردی

وب گردی