پرسابقه ترین مدیر مراکز آموزش عالی کشور: تشکل ها با واقع نگری و دوری از احساسات،دانشگاه را می سازند

مؤسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در رابطه با ایده تاسیس دانشگاه در این شهر گفت:به دنبال ایده تاسیس دانشگاه و پس از کسب مجوز تاسیس از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با تلاش و پیگیری های مستمر و علی رغم مخالفت های فراوان شهردار سابق آقای ملک مدنی در سال 1366 واحد دانشگاهی خوراسگان افتتاح و با تلاش فراوان به یکی از مهم ترین قطب های علمی کشور تبدیل شد.

احمدعلی فروغی ابری، در رابطه با آسیب های مدیریت طولانی به ایسکانیوز گفت:به عقیده بنده این تصور اشتباه است و اگر در این برهه اشتباهی صورت گیرد مردم به شخصه وارد شده و از حق خودشان دفاع می کنند؛سواد مدیریت بسیار مهم تر از تغییرات است و در این خصوص ثبات مدیریت بهتر تلقی می شود،چه بسا سالی دوبار مدیریتی تغییر کند اما فرد فاقد توانایی و سواد مدیریتی باشد.

فروغی اقدامات معاونین دوران ریاست خود را رضایت بخش خواند و افزود:هرروز از آنها گزارش کار می خواستم تا بدین واسطه از اقدامات آنان مطلع شوم؛ انصافا نیز در طی این مدت شاهد تلاش این عزیزان در راستای رشد دانشگاه بودم.

وی نقش تشکل های سیاسی دانشجویی را در پیشبرد اهداف دانشگاه حائز اهمیت خواند و گفت:اگر تشکل ها همراه با واقعیت و جدایی از احساسات عمل کنند،دانشگاه را می سازند.تشکل ها باید شایعات بی اساس را سرکوب کرده و سبب افزایش آگاهی دانشجویان و جلوگیری از اشتباهات مسئولین شوند زیرا که مراقبت و تربیت دانشگاه به دست تشکل ها است .

فروغی در پایان خطاب به دانشجویان بیان کرد: به اعتقاد من زندگی دارای یک ورودی و یک خروجی است که مهم ترین بخش آن بخش میانی است،شما عزیزان باید بدانید که باید هدفمند زندگی کنید ، در همه حالات بر خدا توکل داشته باشید و در این دوران طلایی از فرصت ها همراه با تلاش فراوان بهترین بهره را ببرید.

101

کد خبر: 680525

وب گردی

وب گردی