به طور همزمان در سراسر کشور;200 مدرسه جدید برکت با 1300 کلاس درس افتتاح شد 

200 مدرسه جدید بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با 1300 کلاس درس به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دانش آموزان مناطق محروم، صبح امروز به بهره برداری رسید. 

به گزارش ایسکانیوز، مراسم افتتاح مدارس جدید بنیاد برکت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیران سازمان نوسازی مدارس و جمعی از مسئولان منطقه‌ای و کشوری در آموزشگاه برکت واقع در شهرک خانه از توابع شهرستان رباط کریم برگزار شد.
همزمان با افتتاح آموزشگاه برکت در شهرک خانه ی رباط کریم، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، مدارس جدید برکت در استان‌های فارس، لرستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های دیگر نیز به بهره برداری رسید.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر، تاسی به راه امیرالمومنین(ع) را در نظام آموزشی و مدارس کشور ضروری دانست و گفت: مدارس ما باید دانشمندانی متدین را برای آینده این حکومت پرورش دهند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی پیوند مردم و رهبری را حاصل نگاه و تفکر امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: من توصیه می‌کنم معلمان و مربیان آموزشی، مفاهیم مندرج در خطبه‌ غدیر را سرلوحه تعلیم و تدریس خود در مدارس قرار دهند.
وی از مسئولان آموزش و پرورش خواست، فرصت استثنایی مدیریت را از دست ندهند و گفت: حالا که مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در ترویج علم و دانش از هیچ کوششی فروگذار نیستند، خواهش می کنم فرصت را پاس بدارید و دانش آموزانی را برای آینده کشور تربیت کنید که در تمام شئون نمونه، مومن و متدین باشند.

4 میلیون و700 هزار متر مربع فضای آموزشی برای سال تحصیلی جدید ساخته شده است
وزیر آموزش و پروش هم در این مراسم با اعلام اینکه برای سال تحصیلی جدید 4 میلیون و700 هزار متر مربع فضای آموزشی ساخته شده است، از سهم 30 درصدی خیّرین و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت این مدارس خبر داد.
علی اصغر فانی افزود: این حجم از مدرسه‌سازی و مشارکت بسیار ارزشمند است ولی ما همچنان در وزارت آموزش و پرورش با کمبود امکانات و فضای آموزشی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه یک سوم فضای آموزشی کشور ایمن و استاندارد نیست، اذعان کرد: باید مدارس تا پایان برنامه ششم توسعه ایمن‌سازی شود و ما توسعه مشارکت ها در این زمینه را با ارگان‌های دیگر از جمله بنیاد برکت از سیاست‌های جدی خود قرار داده‌ایم.
آقای فانی با تشکر از بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که آموزش و پرورش را در امر مدرسه‌سازی یاری می‌کنند، تاکید کرد: من وظیفه خود می‌دانم از عنایت مقام معظم رهبری نسبت به وزارت آموزش و پرورش تشکر کنم و امیدوارم این حرکت جمعی ادامه پیدا کند.

همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت بیش از 975 مدرسه

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم گفت: ستاد بیش از 975 مدرسه ساخته یا در حال ساختن است و تا پایان سال جاری کار ساخت 1000 مدرسه ای که وعده داده شده است، به اتمام خواهد رسید.
دکتر محمد مخبر به سایر فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: امروز باید بگویم که هیچ کاری در این ستاد شکل نمی‌گیرد، مگر اینکه در جهت رفاه حال محرومان و رفع مشکلات آن‌ها باشد.
وی افزود: امروز تمام بخش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، علی‌الخصوص بنیاد برکت درگیر مسائل اجتماعی هستند. ما فعالیت‌های خود را به مناطق صفر مرزی رسانده و توانسته‌ایم چندین هزار نیروی جوان را در آن مناطق مشغول به کار کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)تصریح کرد: هیچ کاری در این ستاد بدون در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی انجام نمی شود و 85 درصد فعالیت‌های ما منطبق با این رهنمود اقتصادی مهم مقام معظم رهبری است. وی ادامه داد: ما همچنین به مردمی کردن اقتصاد اهتمام جدی داریم و با چند روش از جمله واگذاری کارها و حتی مدیریت امور به مردم این مهم را دنبال می‌کنیم. چنانکه مدیریت 265 طرح اقتصادی را به مردم واگذار کرده‌ایم و در بخش بنیاد برکت بیش از 4000 میلیارد تومن با مردم مشارکت داریم.
آقای مخبر از دریافت 3000 درخواست مشارکت از سوی بخش خصوصی در بنیاد برکت خبر داد و گفت: محور اصلی کارهای ما اشتغال‌زایی است و توانسته ایم بیش از 3000 شغل ایجاد کنیم و امیدواریم با مشارکت بیشتر با بخش خصوصی بتوانیم همین میزان شغل را در آینده ایجاد کنیم.
وی با اعلام اینکه سالانه دوبار فعالیت‌های ستاد اجرایی حضرت امام(ره) حسابرسی می‌شود، فعالیت های این ستاد را بسیار شفاف دانست و گفت: ما دقیقا مثل بخش خصوصی مالیات می دهیم و در هیچ حوزه‌ای رقیب بخش خصوصی نیستیم. در هر یک از حیطه‌های فعالیت ستاد هم در صورت وجود تقاضا از سوی بخش خصوصی، حاضر به واگذاری هستیم.
وی تاکید کرد: ما حتی با دولت هم رقابت نداریم و عمدتا در مناطق محروم و حوزه‌هایی همچون سلامت کارهایی که دولت از ما خواسته را دنبال می‌کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سپس به مرور فعالیت‌های این ستاد در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: امروز در نتیجه فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بین 30 تا 70 درصد مشکلات4000 روستا با جمعیت 4 میلیون و 200 هزار نفر از آب و برق گرفته تا مدرسه و اشتغال، خانه بهداشت مرتفع شده است.
وی ادامه داد: به 40 هزار نفر در مناطق محروم ، وام قرض الحسنه داده شده و 8730 واحد مسکونی برای مردم مناطق محروم ساخته ایم. 2004 بیمه نامه برای روستاییان صادر شده و 20 هزار کودک یتیم را تحت پوشش خود قرار داده ایم. بعلاوه هزار جهیزیه نیز خانواده‌های واجد شرایط تحویل داده شده و هزینه درمانی 40 هزار سرطانی تامین شده است.
آقای مخبر همچنین با بیان اینکه ستاد اجرایی 11 بیمارستان را در مناطق محروم تکمیل کرده است، خاطرنشان کرد: برخی از این بیمارستان ها نزدیک به 25 سال نیمه تمام مانده بودند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پایان فعالیت‌های زیست‌محیطی ستاد هم اشاره کرد و افزود: هزار هکتار از اراضی تهران را تبدیل به جنگل کردیم که در راستای کمک به محیط زیست استان و مبارزه با معضل ریزگردها بوده است و بنا داریم این کار را در 1000 هکتار دیگر از اراضی اطراف تهران نیز انجام دهیم.
در پایان این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اهدای لوح تقدیر از عارف نوروزی، مدیرعامل و سعید جعفری معاون امور فنی و زیربنایی بنیاد برکت قدردانی کرد.

101

کد خبر: 680667

وب گردی

وب گردی