انتشار عکسهای جاسوسی جدید از اولین شاسی بلند جگوار از سری F-Pace، نشان می دهد که جگوار در حال تست و بررسی قوای محرکه تمام برقی خود بر روی بدنه این شاسی بلند است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجیاتو، آنطور که از شایعات پیداست جگوار نام این شاسی بلند تمام برقی خود را J-pace و یا E-pace خواهد گذاشت.

گرچه عکسها نشان دهنده استفاده از خروجی اگزوز در عقب خودرو هستند که این مسئله می تواند نوید یک خودروی هیبریدی برای رقابت با شاسی بلندهای هیبرید دیگر، همچون بی ام و X5 و مرسدس بنز GLE را بدهد و همینطور نسخه تمام برقی هم برای رقابت با تسلا مدل X عرضه خواهد شد.

در واقع جگوار می خواهد نسخه هیبرید دیزلی را در بازار اروپا عرضه و نسخه هیبرید بنزینی را هم در بازار چین و آمریکای شمالی عرضه کند. این سیستم محرکه برای خودروهای گروه خودروسازی جگوار لندرور استفاده خواهد شد و با توجه به تحرک رقبا برای ساخت این دست از شاسی بلند ها، جگوار هم در حال آماده سازی خود برای رقابت در سال های آینده است.

به احتمال زیاد از مدل تمام برقی این شاسی بلند جگوار در سال 2019 میلادی رونمایی خواهد شد. این مدل با توجه به شایعات از باتری های لیتیوم یونی با ظرفیت 70 kWh بهره می برد و با یک بار شارژ مسافتی معادل 300 مایل را طی کند.

استفاده از دو موتور برقی، یکی بر روی محور جلو و دیگری بر روی محور عقب هم از دیگر نکاتی است که به احتمال بسیار زیاد در این مدل مشاهده خواهیم کرد.

گفتنی است که بنا بر اخبار غیر رسمی، ب ام و نیز در صدد ساخت یک کراس اوور هیبریدی یا برقی از سری i برآمده و مرسدس بنز قصد دارد اولین نسل از خودروهای برقی تولید انبوه خود را ظرف روزهای آینده در نمایشگاه خودرو پاریس عرضه کند.

با این حساب ظرف چند ماه آینده باید منتظر آغاز یک رویارویی تماما برقی در بازار خودرو اروپا باشیم. نبردی که احتمالا دهه ها به طول می انجامد و سرنوشت بازار خودرو را در سطح جهان تغییر می دهد.

101/103

کد خبر: 680733

وب گردی

وب گردی