نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران در پاکدشت افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران روز دوشنبه طی آئینی با حضور استاندار تهران در مرکز فرهنگی شهدای شهرستان پاکدشت گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، دراین نمایشگاه محصولات تولیدی، توانمندی ها و دستاوردهای جامعه روستایی و عشایری استان تهران در قالب 200غرفه به نمایش گذاشته شده است.
مدیر کل امور عشایر استان تهران در حاشیه برگزاری این آئین گفت: نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران با هدف معرفی و عرضه دستاوردها و توانمندی های روستائیان و عشایر استان در 200 غرفه تخصصی نمایشگاهی و فروشگاهی برگزار شده است.
سیروس نصیری افزود: دراین نمایشگاه و در قالب غرفه های ویژه اقتصاد مقاومتی در حوزه روستایی و عشایری، سیاه چادرهای بزرگ، گذر هنرمندان روستایی و عشایری، یادمان شهدای روستایی و عشایری، رادیو روستا، بسیج سازندگی و بانوان روستایی و عشایری، تولیدات روستائیان و عشایر استان تهران عرضه شده است.
وی اظهار کرد: حدود سه هزار خانوار عشایری با جمعیتی حدود 20 هزار نفر با چهار ایل و 27 طایفه از جمله ایلات هداوند، مغان، کلهر، شاهسون و طوایف مستقل فیروزکوهی، عرب کتی،عرب صحنـایی،باقری و صادقی،کـوهی، کلکوهی، پازوکی در استان تهران حضور دارند.
وی تصریح کرد: عشایر استان تهران با داشتن بیش از 700 هزار رأس دام سبک ، سالانه بیش از 65 هزار تن محصولات دامی شامل11 هزار تن گوشت، 14 هزار و800 تن شیر، سه هزار و 650 تن لبنیات، 550 تن پشم و35 هزار تن محصولات زراعی و باغی را تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.
نصیری افزود : عشایر استان تهران علاوه بر محصولات دامی و زراعی ، صنایع دستی مختلفی نظیر قالی ، قالیچه، گلیم، جاجیم، زیلو، گبه، جوراب، کلاه و دستکش، حصیر و سیاه چادر نیز تولید می کنند.
چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران تا 8 مهرماه(چهار روز) از ساعت 10 تا 19 برای بازدید عموم دایر است.

402/602

کد خبر: 680856

وب گردی

وب گردی