اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی از فردا آغاز می‎شود

مجمع بین‎المللی انرژی اعلام کرد فعالیت رسمی اجلاس الجزایر از فردا (سه‎شنبه ششم مهر ماه) در الجزیره آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از شانا، مجمع بین‎المللی انرژی در برنامه منتشر شده از نشست الجزیره اعلام کرد پس از پذیرش و نام‎نویسی اولیه شرکت‎کنندگان در این رویداد از امروز (دوشنبه پنجم مهر ماه)، نشست رسمی این نهاد از فردا آغاز می‎شود.

بر اساس برنامه یاد شده، در روز سه‎شنبه که نخستین روز اجلاس الجزیره به شمار می‎آید، در ساعت ٩ صبح به وقت محلی، نشست افتتاحیه برگزار می‎شود و وزیر انرژی الجزایر، دبیر کل مجمع بین‎المللی انرژی، و نخست وزیر الجزایر سخنرانی خواهند داشت.

در نخستین نشست تخصصی این اجلاس با موضوع "بازار نفت: دورنما و چالش ثبات" که از ساعت ١٠ صبح به وقت محلی آغاز می‎شود، شخصیت‎های گوناگون، از جمله بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، سخن خواهند گفت.

موضوع دومین نشست تخصصی در این روز که از ساعت ١١ و ٤٠ دقیقه به وقت محلی آغاز می‎شود، "گاز طبیعی: چالش‎های صنعت، زنجیره ال ان جی و پیامدها برای ساختار بازار" است و غلام حسین عادلی، دبیر کل ایرانی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ئی سی اف) از سخنرانان این نشست خواهد بود.

در آخرین رویداد مهم این روز، سومین نشست تخصصی این اجلاس با موضوع "انرژی‎های تجدیدپذیر و صرفه‎جویی: فرصت‎ها و چالش‎ها پس از کاپ ٢١" از ساعت ١٣ به وقت محلی آغاز می‎شود.

روز چهارشنبه (هفتم مهر ماه) دو میزگرد همزمان از ساعت ٩ صبح به وقت محلی آغاز می‎شود که موضوع نخستین میزگرد، "دسترسی به انرژی‎های تجدیدپذیر: عاملی مهم در توسعه انسانی" و موضوع دومین میزگرد، "بهبود امنیت انرژی: نقش فناوری" خواهد بود.

از ساعت ١١ روز چهارشنبه، چهارمین نشست تخصصی اجلاس الجزایر با موضوع "حاکمیت انرژی: بازبینی گفت‎و‎گوهای جهانی انرژی" برگزار می‎شود و پنجمین نشست تخصصی نیز برای خواندن بیانیه پایانی اجلاس وزارتی، در ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه برگزار می‎شود.

در ساعت ١٣ این روز، نشست خبری برگزار می‎شود و سپس، ضیافت پایانی این برنامه از ساعت ١٣ و ٣٠ دقیقه آغاز می‎شود.

607/602

کد خبر: 680864

وب گردی

وب گردی