نمایشگاهی از اسناد قدیمی آموزش و پرورش همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

به مناسبت فرارسیدن بازگشایی مدارس و هفته کودک، نمایشگاهی تحت عنوان «گنج یادگیری»، با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و وزیر اسبق آموزش و پرورش، در موزه کتاب و میراث مستند ایران، افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همزمان با فرارسیدن بازگشایی مدارس و همچنین هفته کودک، نمایشگاهی با عنوان «گنج یادگیری»، در موزه کتاب و میراث مستند ایران، برپا می‌شود.
در این نمایشگاه کتاب‌های درسی چاپ سنگی دوره قاجار مانند «حفظ الصحه» (معادل زیست شناسی)، «فوائدالادب» و «تادیب الاطفال»، به نمایش در می‌آیند.
همچنین اسناد آموزش و پرورش که شامل نظام‌نامه دبستان، دفتر حضور و غیاب معلمان مدرسه دارالفنون و تصاویر معلمان و دانش‌آموزان مدرسه رشدیه، است در این نمایشگاه، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
نشریات کودک و دانش‌آموزی مانند نشریه نونهالان، کیهان بچه‌ها، اطلاعات کودکان و خردسالان ایران، از دوره پهلوی تا به امروز و همچنین منابع غیر کتابی مانند تمبر و بروشور به مناسبت‌های مختلف، از بخش‌های دیگر نمایشگاه «گنج یادگیری» است.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که فردا سه شنبه 6 مهرماه از ساعت 10 برگزار می‌شود، سید رضا صالحی امیری، محمد علی نجفی، مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران، معاونان وزیر آموزش و پرورش، مدیران مدارس و پیشکسوتان عرصه کتب درسی حضور دارند.
گفتنی است علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «گنج یادگیری» می‌توانند تا پایان مهرماه به موزه کتاب و میراث مستند ایران، واقع در کتابخانه ملی مراجعه کنند.

502502

کد خبر: 680916

وب گردی

وب گردی