اکرمی : پس از سخنان رهبری مصلحت این است که افراد واجد شرایط و شایسه داوطلب شوند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مسئولیت  باید به دست افراد شایسته  و بایسته  بچرخد و گردش کند  و به طور طبیعی افرادی که دو دوره در مسند قدرت بودند شایسته نیست  که داوطلب شوند. 

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز حجت الاسلام سید رضا اکرمی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری مبی بر اینکه حضور احمدی نژاد را در انتخابات صلاح ندانستند، گفت: پیش از این وقتی در مورد داوطلبی آقای احمدی نژاد برای ریاست جمهوری سوال می‌شد جواب می‌دادیم که تجربه انتخابات ریاست جمهوری در دوره مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی و رئیس دولت اصلاحات و احمدی نژاد اینگونه بود که دو دوره پیاپی این امر محقق شده است و رییس جمهوری که یک دوره موفق به اخذ رای شد در دور دوم هم رای می آورد و کار را ادامه می‌داد.

عضو جامعه روحانی مبارز با اشاره به کاندیداتوری آیت الله هاشمی برای ریاست جمهوری گفت: حتی در سال 84 که آیت الله هاشمی داوطلب شدند رای نیاوردند و این نشان می دهد مزاج جمهوری اسلامی اینگونه است که فعالان سیاسی و افراد تنها در دو دوره پیاپی شانس رای آوردن دارند.

او تاکید کرد: مسئولیت باید به دست افراد شایسته و بایسته بچرخد و گردش کند و به طور طبیعی افرادی که دو دوره در مسند قدرت بودند شایسته نیست که داوطلب شوند .

اکرمی ادامه داد: بعد از شنیدن سخنان مقام معظم رهبری درباره احمدی نژاد مصلحت را در این می بینیم که بگذارید داوطلبانی که هستند و واجد شرایط اند مسئولیت را بپذیرند و این قدرت و مسئولیت در دست افراد بچرخد .

او بیان کرد: اگر احمدی نژاد پس از نظر رهبری باز هم برای حضور در انتخابات مصر باشد این مسئله صورت دیگری پیدا می‌کند و باید در زمان قانونی به آن پرداخته شود و شورای نگهبان تکلیف را روشن کند که ایشان اصلا صلاحیت داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری را دارد یا خیر .

اکرمی با بیان اینکه برداشت من این است که احمدی‌نژاد هرگز صلاحیتش تایید نمی‌شود،گفت: خاطرات تلخی از احمدی نژاد در مورد قانون شکنی و عوام فریبی و انجام کارهای خلافی که در دوره ریاست جمهوری انجام داده است داریم و او در دادگاه پرونده دارد و دو سه بار هم احضار شده و مراجعه نکرده است و به طور طبیعی باید دادگاه‌ها به پرونده‌ او رسیدگی کند.

مقام معظم رهبری در درس خارج فقه امروز پیرامون صحبت های مبنی با دیدار احمدی نژاد با ایشان بیان کردند: خب بله، یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی دانیم ما شما شرکت کنید. این را گفتیم. خب یک چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که می بیند و می فهمد و فکر می کند که به نفع برادر مؤمن اش است باید به او بگوید دیگر. ما هم اوضاع کشور را خب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم. آدم ها هم، بخصوص آدم هایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند بیشتر و بهتر از دیگران می شناسیم. با ملاحظه ی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دو قطبی در کشور ایجاد می شود. دو قطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمی دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خب حالا این مایه ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو.

203/201

کد خبر: 680945

وب گردی

وب گردی