ورود یک شرکت داخلی به فرابورس ایران

هفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در روز جاری جهت عرضه شرکت شیر پاستوریزه پاستوریزه پگاه گلستان در فرابورس تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، طی هفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در روز جاری جهت عرضه شرکت شیر پاستوریزه پاستوریزه پگاه گلستان در فرابورس تشکیل شد.

وحید وحیدی، معاون مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان گفت: شرکت سهامی شیر پاستوریزه پگاه گلستان با در اختیار گذاشتن 30 شرکت به عنوان یک شرکت هلدینگی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: از 30 شرکت اعلام شده 17 شرکت متعلق به شرکت های تولیدی است که از این تعداد 4 شرکت در بورس و فرابورس پذیرفته شدند و 3 شرکت دیگر در راستای اقدامات لازم جهت پذیرش در بازار هستند.

وحیدی در خصوص سیاست کلی مدیران و سهامداران شرکت مذکور گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان تصمیم دارد تا شرکت های وابسته به خود را به مرور زمان وارد بازار سرمایه کند و سپس طی اقداماتی شرکت هلدینگ در بازار فرابورس پذیرفته شود و بعد از انجام اقدامات لازم وارد بازار سرمایه شود.

معاون مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان گفت: اقداماتی که اکنون برای عرضه پگاه گلستان در فرابورس در حال انجام است در راستای سیاست های کلی است و به طور قطع تا چند وقت آینده 2 شرکت دیگر به نام پگاه گلپایگان و نیز آذربایجان شرقی به بازار فرابورس ورود پیدا خواهد کرد.

در ادامه سید جلال شریف حسنی، مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان درخصوص فعالیت ها و مسایل داخلی شرکت گفت: واحد تولیدی پگاه گلستان در سال 1354 تاسیس و در سال 1364 با ظرفیت 150 هزار تن به بهره برداری رسید و آغاز به کار کرد. به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب در استان گلستان در صنعت دامپروری و نیز کشاورزی به رشد و توسعه چندانی رسیده است.
لازم به ذکر است که 5 سال بعد واحد دوم تولیدی که متعلق به پنیر و مابقی مشتقات بود راه اندازی شد.
وی درباره وضعیت فعلی شرکت گفت: به طور متوسط 330 تا 350 تن محصول توسط این شرکت عرضه می شد.
شریف حسنی بیان کرد: سال گذشته شرکت پگاه گلستان جزو 5 شرکت برتر بوده و در سال جاری نسبت به سال گذشته به رشد 20 درصدی دست پیدا کردیم و اهداف ما برای آینده بر این پایه است که براساس سیاست های اتخاذ شده به بازارهای صادراتی که کشورهای همسایه هستند دست پیدا کنیم.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان درباره متوسط عملکرد 6 ماه نخست سال 95 گفت: به طور متوسط سود عملیاتی سال گذشته پس از کسر مالیات 76 میلیارد ریال بوده و پیش بینی ما بر این مبنا بود که طی6 ماه به رشد 20 درصدی دست پیدا کنیم که موفق بودیم تا براساس تدابیر اتخاذ شده در سال 95 سود را به 86 میلیارد ریال برسانیم.

601/602

کد خبر: 680961

وب گردی

وب گردی