حضور اصناف در دولت یازدهم پررنگ شد

رییس اتاق اصناف ایران گفت: تا دولت پیشین، اصناف در دولت حضور نداشتند اما در دولت یازدهم در بیشتر کمیسیون های اقتصادی حضور دارند.

به گزارش ایسکانیوز، علی فاضلی در ششمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: با این حال، سطح همکاری های اصناف در زمینه های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند گسترش یابد.
وی ادامه داد: اصناف 17 تا 18 درصد در درآمد ناخالص ملی نقش دارند و باید در شورای عالی تأمین اجتماعی یک نماینده داشته باشند.
در این نشست برخی از نمایندگان اتاق اصناف بحث موانع مالیاتی را مطرح کردند که رییس اتاق در این مورد گفت: مالیات در سال 13٩١ با توجه به اینکه رکود اقتصادی شدیدی وجود داشت، فشار زیادی به اصناف وارد کرد و آثار منفی آن هنوز ادامه دارد.
فاضلی گفت: اکنون تعامل اصناف با سازمان امور مالیاتی خوب بوده و روند دریافت مالیات ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

** ناگزیریم به سمت فروشگاه های زنجیره ای حرکت کنیم
یدالله صادقی سرپرست بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: در شرایط کنونی ناگزیریم به سمت راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های مجازی و بازاریابی های شبکه ای حرکت کنیم.
وی همچنین بر ادغام اتحادیه های همگن تاکید کرد و گفت: در بخش اصلاح ساختارها، خود اصناف باید پیش قدم شوند.
صادقی در مورد شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب نیز گفت: ساختار نرم افزاری برای این امر تهیه کردیم؛ شناسایی ها انجام شده و تاکنون ٤٠٠ هزار واحد ثبت شده است.

402/602

کد خبر: 680966

وب گردی

وب گردی