گزارشی از روند ثبت‌نام در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

در این روزهای ابتدایی پاییز شور و هیجان ثبت‌ نام در دانشگاه‌ها ادامه دارد و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سراسر کشور همگی در این پروسه مشغول به خدمت‌رسانی به عزیزانی هستند که با ورود به دانشگاه‌ها آینده خود را متصور می‌بینند.

به گزارش ایسکانیوز، در این میان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز با داشتن232 رشته تحصیلی ازجمله یک رشته پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی و رشته‌های متعدد پیراپزشکی ، علوم فنی و مهندسی ، علوم پایه و علوم انسانی یکی از واحدهای مطرح در سطح کشور محسوب می‌شود که در گریدینگ دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان واحد جامع شناخته‌شده و پذیرای داوطلبانی است که تحصیل در این مجموعه زیبا و پیشرفته را انتخاب کرده‌اند .

در راهروهای ثبت‌نام که می‌روی مشتاقانی را می‌بینی که هرکدام با دوندگی خاصی برای سرعت بخشیدن بر روند ثبت‌نام خود قدم برمی‌دارند و چشم به آینده دارند .

محمود در پاسخ به سؤال من که در مورد چرایی ثبت‌نام در دانشگاه آزاد از او پرسیدم گفت: درواقع از ابتدا من قصد تحصیل در شهر خودم را داشتم و رشته موردعلاقه‌ام هم در این دانشگاه بود و خوشبختم که می‌توانم در همین رشته تحصیل کنم ضمن اینکه این واحد دانشگاهی را از قبل و در بازدیدی که زمان دانش‌آموزی با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه و مدرسه‌ام با همکلاس‌هایم انجام دادم دیده بودم و برایم فضا و امکانات آن جذاب بود.

اصغری هم در پاسخ به همین سؤال می‌گوید: برای من که یک دخترم رفتن راه‌های دور سخت است و بااینکه در دانشگاه دولتی نیز پذیرفته‌شده بودم وقتی محاسباتی را با خودم کردم دیدم اصلاً رفتن از شهر خودم با تمامی جنبه‌هایی که به لحاظ اقتصادی ، فرهنگی و ... در نظر دارم سازگار نیست و امروز برای ثبت‌نام اقدام کردم .

بخش مهم دغدغه دانشجویان بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه، موضوع پرداخت شهریه است که در این رابطه به سراغ رضا جباری مدیر مالی دانشگاه رفتم و از او در مورد نحوه پرداخت شهریه و چگونگی دادن تسهیلات به دانشجویان پرسیدم که گفت: دانشجویان هیچ دغدغه‌ای در مورد شهریه نباید داشته باشند چراکه علاوه بر دادن وام‌های تقسیط شهریه در طول مدت تحصیل می‌توانند از وام‌های بعد از فراغت از تحصیل و چندین وام دیگر درزمینهٔ ازدواج ، اجاره مسکن و ... نیز استفاده کنند، علاوه بر اینکه در تمامی رشته‌ها نیز شهریه‌ها کاهش‌یافته است و حتی در بعضی موارد شهریه این دانشگاه از بسیاری از دانشگاه‌های دیگر کمتر شده است .

روحیه خوب ، گشادگی رو و رعایت ادب و احترام از سوی عوامل ثبت‌نام یکی از مواردی است که در تمامی اتاق‌ها و مراحل ثبت‌نام در این دانشگاه دیده می‌شود که این خود بار سنگین استرس‌های موقع ثبت‌نام را از دوش داوطلبان و اولیای آنان کم می‌کند.

بهر حال آینده‌سازان این کشور در روزهای پاییزی در حال ثبت‌نام و شروع سال تحصیلی جدید هستند تا سکان‌دار جامعه در آینده باشند.

101

کد خبر: 681016

وب گردی

وب گردی