وزیر ارتباطات: هدف، تماشای راحت ویدیو توسط کاربران است

وزیر ارتباطات و فناوری تماشای راحت ویدیو توسط کاربران از اهداف اصلی وزارت در شبکه ملی اطلاعات و گام بعدی این طرح اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در مورد مشارکت شرکت‌های خصوصی در شبکه ملی اطلاعات گفت: «شبکه ملی اطلاعات با همکاری شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی تا کنون پیشرفته است و در فاز اول این شبکه که شهریورماه راه اندازی شد، بخش خصوصی همکاری و سهم زیادی داشته است.»

واعظی افزود: «برای رونق شبکه ملی اطلاعات باید بخش خصوصی فعالیت زیادی داشته باشد و این شبکه وابسته به فعالیت خصوصی‌هاست.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر در مورد آینده و اهداف شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: «این شبکه گام به گام در حال شکل گیری است. این شبکه باید در برگیرنده همه بخش‌ها و رشته‌ها باشد. در افتتاح تلکام سند بخش علمی در این شبکه امضاء شد اما تولید محتوا باید در تمام بخش‌ها صورت بگیرد.»

واعظی ادامه داد: «مردم باید به راحتی ویدیو و فیلم‌ها را در بستر شبکه ببینند و همه‌ی نیازهای چندرسانه‌ای خود را به راحتی دریافت کنند. این هدف و گام بعدی ما در شبکه ملی اطلاعات است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «برای تولید محتوا هدف ترغیب بخش خصوصی است و توسعه‌ی دولت الکترونیک را در گام بعدی را داریم.»

واعظی در ادامه تأکید کرد: «همه‌ی فعالیت‌ها و موضوعات بخش‌های مختلف پازل شبکه ملی اطلاعات هستند. بخش سلامت و مدارس هوشمند مواردی هستند که برای آینده این شبکه در نظر گرفته شده است. برای مدارس هوشمند قرار است به صورت پایلوت از یک مدرسه در استان البرز شده و به صورت سراسری کل مدارس کشور هوشمند شود.»

101/103

کد خبر: 681104

وب گردی

وب گردی