بی رحم ترین قاتل زنجیره ای در پارک ملت شناسایی می شود/زندگی تان را پرتوان کنید

فدراسیون جهانی قلب از سال 2000 میلادی روز جهانی قلب را تعیین کرد تا به مناسبت این روز، مردم دنیا را از خطرات بیماری قلبی و سکته مغزی به عنوان اولین علت مرگ مطلع کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، این بیماری ها سالانه میلیون ها نفر را از بین می برند و این تعداد هم چنان رو به افزایش است.
فدراسیون جهانی قلب شعار امسال خود را" زندگی تان را پرتوان کنید" اعلام کرده و به این مناسبت واحد پیشگیری و ارتقای سلامت مرکز آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی روز چهارشنبه 7 مهرماه و 5 شنبه 8 مهر برنامه ای را در پارک ملت تهران برگزار می کند و در آن به ارزیابی میزان خطر 10 ساله بیماریهای قلبی عروقی شهروندان می پردازد.
همچنین ایستگاه خدمات پزشکی و پرستاری چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 15 تا 19 در کنار دریاچه پارک ملت به همت مرکز آموزشی،تحقیقاتی َو درمانی قلب و عروق شهید رجایی و همکاری شهرداری منطقه سه تهران برپاست و به صورت رایگان فشار خون،چربی خون و قد و وزن خون همشهریان را اندازه گیری کرده و بر حسب معیارهای مطالعه فرامینگهام پس از تخمین خطر 10 ساله ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، توسط پزشکان مرکز توصیه های پزشکی مبتنی بر شواهد ارایه خواهد شد.
در این برنامه در مورد حمله قلبی و هم چنین آمار مرگ و میر قلبی در ایران و شیوه های پیشگیری از بیماری های قلبی و توجه به اصول سلامتی و شیوه سالم زندگی و ورزش ها و فعالیت های مناسب جسمانی آموزش های لازم به شهروندان ارائه خواهد شد.

گفتنی است عوامل خطرساز مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا، دخانیات، چاقی بیش از حد، دیابت، عدم تحرک فیزیکی، رژیم غذایی ناسالم، ارث و سابقه خانوادگی است.

105105

کد خبر: 681131

وب گردی

وب گردی