احیای 215 هزار هکتار از اراضی دشت های خوزستان و ایلام

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت : بیش از 215 هزار هکتار در فاز نخست طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام احیا شده است که حدود 70 درصد این مرحله محسوب می شود.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، یدالله شمایلی در بیست و ششمین همایش سنگرسازان بی سنگر و یادواره شهدای تیپ مهندسی رزمی خیبر در کرمان افزود: فاز اول طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام 312 هزار هکتار و فاز دوم 238 هزار هکتار است که فاز دوم نیز بزودی با تامین منابع مالی اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: بزرگترین و اصلی ترین ماموریت جهاد نصر هم اکنون همکاری در اجرای طرح احیای 550 هزار از اراضی دشت های خوزستان و ایلام است.
وی گفت: بزرگترین قطب کشاورزی ایران در خوزستان در حال شکل گیری است که باعث ایجاد شغل، کاهش حاشیه نشینی و امنیت غذایی می شود.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر بیان کرد: این طرح به عنوان بزرگترین پروژه کشاورزی تاریخ ایران در دولت تدبیر و امید در پنج حوزه کرخه، دز، کارون، مارون و زهره خیرآباد با همکاری موسسه جهاد نصر در حال اجراست.
شمایلی گفت: تاکنون 700 میلیون دلار به طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام تخصیص پیدا کرده و امیدواریم تا پایان سال جاری به یک میلیارد و 100 میلیون دلار برسد.
وی اظهار کرد: طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی در این 2 استان به میزان 10 میلیون تن می شود و می تواند 300 هزار شغل را با استقرار صنایع جانبی ایجاد کند.
وی همچنین به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: این طرحی نو در ایران است و وزارت جهاد کشاورزی براساس مطالعات انجام شده، تولید یک میلیون تن ماهی در قفس را در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در برنامه دارد.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای برنامه ششم، تولید 200 هزار تن را پیش بینی کرده است.
وی گفت: موسسه جهاد نصر تولید 60 هزار تن ماهی را متعهد شده و علاوه بر آن تولید 10 هزار تن گوشت ماهیان خاویاری، 100 تن خاویار و 10 هزار تن میگو را نیز تقبل کرده است.
شمایلی افزود: این موسسه در راستای ماموریت گذشته خود که در دفاع مقدس بر عهده داشت امروز نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، تولید پایدار و تامین امنیت غذایی کشور در حال انجام ماموریت است.
وی گفت: جهاد نصر کرمان نیز در دو بخش پرورش ماهی و پرورش میگو ورود پیدا کرده است.
این همایش در ششمین روز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار کرمان، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

402/602

کد خبر: 681170

وب گردی

وب گردی