حکم اولیه پرونده پزشکی کیارستمی تا 2 هفته آینده صادر می شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: حکم اولیه پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی تا 2 هفته آینده صادر می شود و پرونده در صورت اعتراض شاکی یا متشکی عنه به هیات تجدیدنظر ارجاع می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،علیرضا زالی درباره آخرین اقدامات در سیر رسیدگی به پرونده پزشکی فوت مرحوم عباس کیارستمی، فیلمساز فقید ایرانی گفت: این پرونده هنوز در هیات بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی است و مثل هر پرونده پزشکی دیگری سیر رسیدگی انتظامی را طی می کند.
اوگفت: در مورد پرونده های پزشکی نیز مانند نظام قضایی کشور بعد از اینکه دادستان، کیفرخواست را در دادسرا صادر کرد، بررسی های اولیه صورت می گیرد و اگر دادستان تشخیص بدهد، پرونده برای ادامه مسیر انتظامی به هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی ارجاع می شود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی یک هیات مستقل قضایی است و ما هیچ دخالتی در فعالیت آن نداریم. در این هیات نمایندگان سازمان پزشکی قانونی، وکیل شاکی و فرد متشاکی حضور دارند و اتفاقا قاضی پرونده کیارستمی، معاون دادستان تهران و فردی مسلط به امور قضایی است.
او اضافه کرد: آخرین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی فوت مرحوم عباس کیارستمی یکشنبه 28 شهریور برگزار شد که البته خانواده مرحوم کیارستمی در این جلسه حضور نداشتند و هنوز حکم اولیه این پرونده از طرف قاضی پرونده انشاء نشده است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: کارهای کارشناسی برای صدور حکم انجام شده و احتمالا تا حدود 2 هفته آینده جلسه بعدی هیات بدوی انتظامی این پرونده تشکیل می شود و حکم اولیه در این جلسه انشاء می شود.
زالی گفت: وکیل پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی به دلایلی برای رفع ابهام در پرونده درخواست بازگشت دوباره پرونده را به دادسرا داشته است اما در مورد هر سه موضوع مطروحه در این پرونده، کارهای کارشناسی انجام شده است و منتظر صدور حکم در جلسه بعدی هیات بدوی هستیم.
این مقام مسئول سازمان نظام پزشکی گفت: در صورتی که شاکی پرونده یا متشاکی نسبت به حکم اولیه صادر شده اعتراض داشته باشد، می تواند نسبت به حکم صادر شده درخواست تجدید نظر کند و در این صورت پرونده به هیات تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی ارجاع می شود.
عباس کیارستمی، فیلمساز و کارگردان فقید ایرانی و سازنده فیلم های زیردرختان زیتون، طعم گیلاس و خانه دوست کجاست، پس از یک دوره طولانی بیماری و بستری در چند بیمارستان خصوصی در تهران و سپری کردن چهار عمل جراحی در این بیمارستان ها به فرانسه رفت و 14 تیر امسال در این کشور جان خود را از دست داد.
ایرج خسرو نیا، رئیس هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ پس از برگزاری آخرین جلسه این هیات به خبرنگار ایرنا گفته بود: در این جلسه کیفر خواست یک هزار و 500 صفحه ای توسط هیات بدوی مطالعه شده و در این پرونده سه قصور مشخص شده است که 2 قصور آن مربوط به مسافرت پزشک و تکمیل نکردن پرونده مرحوم کیارستمی و یک قصور دیگر قصور درمانی به شمار می آید که باید همه این موارد را بررسی کنیم .
خسرونیا درباره پرونده پزشکی کیارستمی در فرانسه گفت:هیچ پرونده و اطلاعاتی درباره پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در فرانسه به هیات بدوی رسیدگی کننده ارائه نشده است و ما هیچ اطلاعاتی درباره اتفاقات رخ داده در فرانسه، نداریم و علت مرگ را نمی دانیم ؛ بنابراین فقط از مسائلی که در بیمارستان های ایران رخ داده است باخبریم.
عادل مقدسی، وکیل خانواده مرحوم کیارستمی نیز پس از برگزاری هیات بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در 28شهریور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: از نظر ما به عنوان وکیل خانواده کیارستمی در پرونده پزشکی ایشان، هم قصور و هم تقصیر از جانب پزشکان معالج وجود داشته است .
او افزود: شکایت ما به عنوان وکیل پرونده از یکی از پزشکان معالج مرحوم کیارستمی و 2 شخص حقوقی دیگر است و سوال اصلی ما این است که چرا یک عمل جراحی پولیپ روده که یک عمل ساده بود به چهار عمل تبدیل شد و اینکه چه کسی اجازه رفتن کیارستمی از ایران را صادر کرده است .
او همچنین درباره پرونده پزشکی کیارستمی در فرانسه نیز چنین توضیح داد: اطلاعات پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در فرانسه در اختیار وکلای پرونده قرار گرفته و از نظر ما هیچ مشکل و قصوری در خدمات پزشکی ارائه شده در فرانسه ایجاد نشده و هر اتفاق رخ داده در ایران بوده است.

703

کد خبر: 681209

وب گردی

وب گردی