سردار تنگسیری: کشورهای فرا منطقه‌ای شر ایران را می‌خواهند

جانشین نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه اصل دفاع و مبارزه در برابر ظلم هرگز تغییر نمی‌کند، بر لزوم دفاع از منافع ایران در خلیج‌فارس تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره این‌که آیا دفاع همچنان باقی است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) بعد از پذیرفتن قطعنامه 598 فرمودند کمربندها را محکم ببندید زیرا هیچ‌چیز عوض نشده است. به‌نظر من نیز بین کفر و ایمان هیچ‌گاه صلح انجام نمی‌شود، لذا اگر می‌خواهید راه عدل و درستی و مقاومت را در پیش بگیرید دشمنان در مقابل شما ایستاده‌اند.

وی تأکید کرد: از نگاه ما دفاع همچنان باقی است یعنی باید آماده باشیم زیرا دشمنان ما خط خود را عوض نکرده‌اند لذا باید حضور داشته باشیم و از منافع خودمان در خلیج‌فارس دفاع کنیم.

جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزاری رزمایش‌ها و همکاری‌های مشترک با کشورهای همسایه را مفید خواند و اظهار داشت: ما از رزمایش‌های مشترک و از امنیتی که می‌توانیم با کشورهای مسلمان و همسایه ایجاد کنیم، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ایران همیشه دست برادری و دوستی را به‌سمت کشورهای همسایه دراز کرده است. از آنجایی‌که خلیج‌فارس خانه ماست لذا امنیت لازمه آن است. برای این امنیت نیز نیاز است متحد شویم تا بتوانیم امنیت را در این منطقه حساس ایجاد کنیم.

تنگسیری از افزایش آمادگی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: امروز آمادگی در نیروهای مسلح رو به افزایش است. زمانی‌که حتی گلوله‌های ما را آمریکایی‌ها تولید می‌کردند، گذشت. امروز ما خود سلاح تولید می‌کنیم، اما این سلاح‌ها بازدارنده است لذا ایران هیچ‌گاه قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد زیر اسلام به ما چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

وی با اشاره به خطرناک بودن حضور کشورهای فرا منطقه‌ای در خلیج‌فارس اظهار داشت: ما در زمان شاه وزارت جنگ داشتیم اما از همان ابتدا جمهوری اسلامی وزارت دفاع را تأسیس کرد که این یعنی ما به‌دنبال جنگ نیستیم. بنابراین حضور ما در منطقه مشروع است اما در مورد کشورهای فرا منطقه‌ای این حضور خطرناک است.

جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر امروز برای زیردریایی‌هایی که امکانات اتمی دارند و توسط کشورهای فرا منطقه‌ای در خلیج‌فارس هستند، اتفاقی رخ دهد، چه کسی پاسخگوست؟ چنین اتفاقی می‌تواند برای ما حداقل 11 سال پیامدهای زیست‌محیطی به دنبال داشته باشد.

تنگسیری ادامه داد: ما معتقدیم کشورهای فرا منطقه‌ای شر ما را می‌خواهند زیرا در خانه ما هستند. صد البته ما کوتاه نمی‌آییم و از آب‌ها و محدوده خودمان که متعلق به ماست دفاع می‌کنیم و نشان می‌دهیم که ایرانی در مقابل هیچ ظلم و زوری سر خم نمی‌کند.

ایسنا نوشت، وی از توسعه سواحل خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس 50 حوضچه مردمی را در حال ساخت دارد که البته 200 حوضچه در برنامه‌های ماست. تا امروز 30 حوضچه کامل شده و در اختیار مردم قرارگرفته است، همین کار در سواحل دریای عمان و مکران نیز باید انجام شود.

جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به گستردگی مرزهای آبی ایران، اظهار داشت: ما کشوری هستیم که 2200 کیلومتر در جنوب مرز آبی داریم. ضمن اینکه جزایر نوزده‌گانه نیز در این مناطق وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بهترین بهره را برد.

تنگسیری با تأکید بر لزوم توسعه جزایر گفت: باید جوانان‌مان را به سمت دریا سوق دهیم. در واقع جوانان ما باید بیایند و از امکانات خلیج‌فارس بهره ببرند.

وی اقتدار و استفاده از مردم ساحل‌نشین را مهم‌ترین مؤلفه نیروی دریایی سپاه در دفاع از مرزهای کشور دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین مؤلفه در دفاع، اقتدار و استفاده از مردم ساحل‌نشین است. ما امنیت را باید در خلیج‌فارس پایدار کنیم و پایداری امنیت محقق نخواهد شد مگر اینکه مردم آن مناطق یعنی ما و همسایه‌های جنوبی دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم.

جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران سرمایه‌های انسانی را بزرگ‌ترین عامل دشمن‌هراسی خواند و گفت: مهم‌ترین سرمایه ما سرمایه انسانی است. من معتقدم امروز دشمن از سلاح‌های ما نمی‌ترسد بلکه از سرمایه‌های انسانی ما می‌ترسد لذا این بخش رکن اول ماست.

202/201

کد خبر: 681234

وب گردی

وب گردی