«جاودانگی» برای اجرا به اروپا می رود

نمایش «جاودانگی» به کارگردانی نیما دهقان قرار است در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی در قالب توری اروپایی در اکثر کشورهای این قاره به صحنه برود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نیما دهقان که در حال حاضر نمایش «جاودانگی» را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کند درباره اجراهای بین‌المللی این اثر نمایشی که به موضوع مهاجرت می‌پردازد گفت: قرار است نمایش «جاودانگی» اولین اجرای بین‌المللی خود را با فستیوال بین‌المللی «هایفست» ارمنستان آغاز می‌کند و روز ۳ اکتبر (۱۲ مهرماه) در این فستیوال روی صحنه می رود.

وی ادامه داد: یک کمپانی بین‌المللی تئاتر تفاهمنامه‌ای را با گروه تئاتر «تجربه» منعقد کرده که طی آن قرار است نمایش «جاودانگی» با برنامه ریزی این کمپانی در فستیوال‌ها و شهرهای مختلف اروپا اجرا شود. در حال حاضر و در سال ۲۰۱۶ و بعد از اجرا در فستیوال «هایفست»، نمایش «جاودانگی» در اکراین، گرجستان، روسیه و چک نیز اجرا خواهد شد.

این کارگردان تئاتر درباره برنامه اجراهای نمایش «جاودانگی» در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز اظهار کرد: قرار است از بهار سال ۹۶ نیز این نمایش در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند و بلژیک نیز اجرا شود.

دهقان درباره نحوه تأمین هزینه اجراهای بین‌المللی نمایش «جاودانگی» که موضوع آن درباره مهاجرت است، یادآور شد: همه هزینه‌های سفر و اجرای این نمایش در کشورهای مختلف اروپا را کمپانی‌ها و فستیوال‌های تئاتری تقبل می‌کنند.

نمایش «جاودانگی» با بازی فرزین صابونی و بدون کلام اجرا می‌شود. منوچهر شجاع طراحی صحنه و فرشاد فزونی آهنگسازی این اثر نمایشی را بر عهده دارند.

705502

کد خبر: 681245

وب گردی

وب گردی