حمایت از نوآموزان دو زبانه

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ازمشارکت دولت و مردم در راستای حمایت از مراکز پیش دبستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت:در سال گذشته تعداد ثبت نام کنندگان در مقطع پیش دبستانی 750 هزار نفر بوده که امسال پیش بینی می شود بیش از 900 هزار نفر در این مقطع ثبت نام کنند.

او گفت:امسال برخی از مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم با ضریب 9 و عشایر تحت حمایت دولت قرار خواهند گرفت.البته این حمایت با مشارکت مردم اجرایی خواهد شد.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در راستای کمک های مردمی به مراکز دولتی پیش دبستانی گفت:این حمایت ها از طریق پرداخت شهریه به مراکز صورت می گیرد.

فضلی در ادامه گفت:پیش بینی شده است که 210 هزار نفر نوآموز در مناطق روستایی و حاشیه نشین شهر از حمایت دولت برخوردار شوند که 150 هزار نفر نوآموز دو زبانه 50 هزار نفر در مناطق محروم و 10 هزار نفر در مناطق حاشیه نشین شامل این 210 هزار نفر می شوند.

او گفت:حمایت دولت از این 210 هزار نوآموز به صورت یکسان صورت نمی گیرد.به طور مثال در مناطق حاشیه ای 40 درصد توسط دولت و 60 درصد توسط خانواده ها انجام می شود.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی در پایان گفت:یکی دیگراز برنامه های ما در دفتر آموزش پیش دبستانی توجه به بهداشت روانی ،سلامت و معرفی هویت هر فرد به خودش است.

105/104

کد خبر: 681315

وب گردی

وب گردی