استاندار تهران: توانمندسازی عشایر و روستاییان موجب رشد و توسعه پایدار اقتصاد کشور می شود

استاندار تهران گفت: توانمندسازی جامعه روستایی و عشایری برای فعالیت موثر در عرصه کار و تولید به طور یقین روند رشد و توسعه پایدار و همه جانبه اقتصاد کشور را تسریع می کند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی امورعشایراستان تهران، سیدحسین هاشمی در آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر استان تهران در شهرستان پاکدشت افزود: یکی از مهمترین اهداف مدیریت اجرایی استان تهران در راستای سیاست های دولت برای هویت بخشی به مناطق روستایی و عشایری، توانمندسازی این قشر برای مشارکت فعال در بخش تولید و زمینه سازی برای عرضه تولیدات روستایی و عشایری است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه تولیدات روستایی و عشایری اقدامی در جهت توانمندسازی روستاییان و عشایر است اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاهها ضمن فراهم کردن زمینه تبادل نظر و هم اندیشی روستاییان و عشایر، بستر مناسب برای عرضه تولیدات و دستاوردهای آنان را نیز فراهم می کند.

استاندار تهران با اشاره به رویکرد محوری دولت برای حمایت از جامعه روستایی و عشایری کشور تصریح کرد: اقدامات موثر و ارزشمند نظام و دولت جمهوری اسلامی موجب توانمندسازی هرچه بیشتر روستاییان و عشایر با هدف هموار کردن مسیر توسعه پایدار و همه جانبه کشور شده است.

وی تصریح کرد: امروز به واسطه تلاش روستائیان و عشایر، ایران اسلامی از امنیت غذایی بی نظیری در منطقه برخوردار است که این مهم برغم تحریم های ظالمانه، کاهش قیمت و کاهش نزولات جوی، در سایه تلاش های دولت تدبیر و امید نمود بیشتری داشته است.

هاشمی گفت: ایران اسلامی امروز موفق شده تا در تولید گندم به خود کفایی برسد به نحوی که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، زمینه برای صادرات این محصول راهبردی به خارج از کشور نیز فراهم شده است.

* استان تهران در تولید بیش از 10 محصول رتبه نخست کشور را دارد
استاندار تهران افزود: استان تهران در تولید بیش از 10 محصول کشاورزی عنوان نخست کشور را در اختیار دارد که این نشاندهنده ظرفیت بالای بخش کشاورزی استان است.

به گفته وی، این ظرفیت موجب شده علاوه بر تامین نیاز غذایی بیش از 13 میلیون جمعیت استان تهران، بخشی از تولیدات و محصولات کشاورزی استان به دیگر مناطق کشور نیز صادر شود.

* تجهیز 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سامانه آبیاری نوین
استاندار تهران با اشاره به فعالیت های دولت یازدهم در حوزه کشاوری گفت: پیش از فعالیت دولت یازدهم ، تنها 29 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سامانه های آبیاری نوین مجهز شده بودند که این رقم امروز به 40 هزار هکتار افزایش یافته و تا پایان سال نیز 10 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاروزی استان تحت پوشش سامانه نوین آبیاری قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده، تا پایان دولت یازدهم بیش از 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سامانه های نوین آبیاری مجهز می شوند که این میزان معادل با تمامی فعالیت های انجام شده در استان پیش از این دولت است.

استاندار تهران گفت: این موفقیت بزرگ در حالی بدست آمده که دولت یازدهم با کاهش قیمت نفت از هر بشکه 130 دلار به 25 دلار و کاهش میزان تولید، فشار اقتصادی زیادی را متحمل شد ولی رشد و توسعه بخش کشاورزی را به عنوان اولویت نخست مورد توجه قرار داد.

هاشمی تأکید کرد: یکی از مهمترین مصادق تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، استفاده از توان و ظرفیت داخلی است تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، مازاد محصولات تولیدی نیز به خارج از کشور صادر شود.

استاندار تهران در خصوص اقدامات انجام شده برای حمایت از جامعه روستایی و عشایری استان نیز گفتت:ایجاد نمایشگاه های عرضه محصولات عشایری و روستایی، از جمله اولویت های استان تهران است به نحوی که زمینه احداث نمایشگاه دائمی برای عرضه تولیدات صنایع دستی عشایر فراهم شده و به زودی این نمایشگاه در تهران راه اندازی خواهد شد.

چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر استان تهران امروز(دوشنبه) طی آئینی با حضور استاندار تهران در کانون فرهنگی شهدای پاکدشت افتتاح شد.

دراین نمایشگاه محصولات تولیدی، توانمندی ها و دستاوردهای جامعه روستایی و عشایری استان تهران در قالب 200غرفه به نمایش گذاشته شده است.

402/602

کد خبر: 681352

وب گردی

وب گردی