اسکورسیزی با «سکوت» یکی از رقبای اسکار شد

تازه‌ترین ساخته مارتین اسکورسیزی دسامبر امسال روی پرده سینماها می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، پارامونت اعتقاد دارد "سکوت" یکی از رقبای اسکار امسال است. شرکت پارامونت فیلم "سکوت" (Silence) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی را از 23 دسامبر (سوم دی) به طور محدود و از ژانویه 2017 به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران می‌کند.

لیام نیسن، اندرو گارفیلد و آدام درایور در این فیلم بازی می‌کنند که از روی رمانی به قلم شوساکو اندو نویسنده ژاپنی که سال 1966 منتشر شد، ساخته شده است.

داستان در قرن هفدهم روی می‌دهد و درباره دو کشیش یسوعی پرتغالی است که برای پیدا کردن معلم خود و تبلیغ مسیحیت راهی سفری پرمخاطره به ژاپن می‌شوند.

فیلمنامه را جی کاکس همکار اسکورسیزی در فیلم‌های "دار و دسته نیویورکی" و "عصر معصومیت" نوشته است.

بیش از دو دهه طول کشید تا اسکورسیزی، "سکوت" را مقابل دوربین ببرد و در این مدت در مقاطع مختلف چهره‌هایی مانند دانیل دی-لوییس، بنیسیو دل تورو و گائل گارسیا برنال درگیر این پروژه شدند، اما به خاطر کارهای دیگر آن را ترک کردند. تأمین بودجه 50 میلیون دلاری فیلم هم کار دشواری بود.

فیلمبرداری "سکوت" اوایل سال 2015 در تایوان به پایان رسید. لیام نیسن که پیش از این در فیلم "دار و دسته نیویورکی" هم با اسکورسیزی همکاری کرد، برای بازی در فیلم جدید او 20 پوند (9.7 کیلوگرم) وزن کم کرد.

اسکورسیزی سال گذشته در یک نشست خبری در تایوان گفت بیش از 25 سال پیش رمان "سکوت" را خواند و در این مدت همیشه به دنبال راهی بود که این رمان را به فیلم برگرداند.

او گفت: مسئله‌ای که شوساکو اندو در کتاب "سکوت" طرح کرده است، از وقتی خیلی خیلی جوان بودم در زندگی‌ام مطرح بوده است. مذهب نقش زیادی در زندگی من داشته است. من در یک خانواده کاتولیک با اعتقادات شدید بزرگ شدم... نکته دیگر این که ما چگونه می‌خواهیم زندگی خود را برابر با اعتقادات مسیحی هدایت کنیم... بنابراین وقتی در 1988 کتاب "سکوت" را خواندم مجذوب آن شدم.

پروژه جدید اسکورسیزی ژانویه 2015 خبرساز شد و این زمانی بود که یک کارگر ساختمانی بر اثر فرو ریختن سقف هنگام ساختن سازه‌های چوبی، جان خود را از دست داد. در آن حادثه دو نفر نیز مجروح شدند.

اسکورسیزی آخرین بار فیلم "گرگ وال استریت" را روی پرده سینماها داشت. او 12 بار نامزد اسکار شد و در 2007 برای "مردگان" با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، مارک والبرگ و جک نیکلسن این جایزه را دریافت کرد.
منبع: هنرآنلاین
503502

کد خبر: 681357

وب گردی

وب گردی