معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور: دولت یازدهم بیشترین توجه را به عشایر و روستائیان دارد

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور گفت: در طول استقرار نظام جمهوری اسلامی، دولت یازدهم بیشترین توجه را به عشایر روستائیان داشته است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی امورعشایراستان تهران، سید ابوالفضل رضوی در آئین گشایش چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر استان تهران در شهرستان پاکدشت افزود: دولت یازدهم بیشترین توجه را در تمامی دولت های بعد از انقلاب به اقشار فرودست و مناطق روستایی داشته که این خدمات به درستی اطلاع رسانی نشده و برخی از افراد نیز دوست ندارند که این فعالیت ها به آگاهی مردم برسد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را روستائیان و عشایر تشکیل می دهند گفت: دولت یازدهم اعتقاد دارد که باید جامعه روستایی از چنان توان اقتصادی برخوردار شوند که خمس و زکات پرداخت می کنند.

رضوی اظهار کرد: دولت تدبیر وامید تلاش دارد که روستائیان نه تنها نیازی به یارانه نداشته باشند بلکه خود به دولت یارانه پرداخت کنند.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در ایجاد فرصت های شغلی پایدار در مناطق روستایی را ارائه تسهیلات با نرخ سود تک رقمی عنوان کرد و گفت: این اقدام در طول استقرار نظام مقدس جمهوی اسلامی بی سابقه است.

وی تصریح کرد: اگر روستائیان و عشایر در مناطق روستایی شغل پایدار ایجاد کنند از تسهیلاتی با نرخ سود سه تا هفت درصدی برخوردار می شوند.

وی تاکید کرد: اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با دولت همراهی کنند، روستائیانی که شغل پایدار ایجاد می کنند، از معافیت کامل مالیاتی برخوردار خواهند شد.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور شناسایی مشکلات روستائیان در عرضه محصولات و تولیدات در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل، نمایشگاه های متعدد فروش و عرضه محصولات در سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین سیاست های دولت، احداث مراکز فروشگاهی دائمی به ویژه در حوزه صنایع دستی در مراکز استان ها و مراکز شهرستان هاست که مقدمات تحقق این مهم با همکاری سازمان صنایع دستی و سازمان جنگل ها و مراتع فراهم شده است.

رضوی افزود: کشورهای ایران، چین و هندوستان سه ابرقدرت در تولید صنایع دستی هستند و باید از این ظرفیت برای ارتقاء توان اقتصادی روستائیان بهره گرفت.

وی با اشاره به وضعیت جمعیت روستایی و عشایری استان تهران گفت: بیش از 880 هزار نفر از جمعیت استان تهران را روستائیان و عشایر تشکیل می دهند که این تعداد بیشتر از جمعیت چند استان کشور است.

رضوی افزود: استان تهران دارای یک هزار و 47 روستا است که از این تعداد، 757 روستا دارای سکنه است.

وی در ادامه از برگزاری همایش ملی روستائیان و عشایر در سالن اجلاس سران در روزهای چهاردهم و پانزدهم مهرماه سال جاری به منظور تقدیر از تلاش های روستائیان خبر داد.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنین از برگزاری نمایشگاه سراسری تولیدات و توانمندی های روستائیان و عشایر 428 شهرستان کشور در دیماه سال جاری در نمایشگاه دائمی تهران خبر داد.

402/602

کد خبر: 681368

وب گردی

وب گردی