معرفی بیشتر سامانه ها و خدمات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات الزامی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات  ایران از فاز دوم سامانه کتابخانه ای غدیر رونمایی کرد  و  هم اکنون دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها که کتابخانه دانشگاه متبوع آنها عضو این سامانه باشند می توانند از منابع کتابخانه ای 241 کتابخانه دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی پس از بازدید از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، خدمات ارائه شده توسط این پژوهشگاه را برای برنامه ریزی در علم و فناوری مهم و ارزشمند اعلام و خواستار معرفی بیشتر این خدمات به جامعه علمی کشور شد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون در عصر دانایی به سر می بریم و همه عرصه های اجتماعی از جمله اقتصاد، دانش بنیان شده است گفت: لازمه اینکه نیروی انسانی نخبه و ماهر بتواند در توسعه کشور نقش آفرینی کند داشتن اطلاعات علمی صحیح است

وی افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در زمینه اطلاعات علمی و پژوهشی و انجام فعالیت پژوهشی سامانه های متنوعی را طراحی کرده است که به محققان و سیاستگذاران کشور کمک می کند.

دکتر فرهادی اظهارد اشت: با ایجاد سامانه های جدید پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ، متقاضیان می توانند نیازهای پژوهشی خودرا ارائه کنند و محققان کشور می توانند با استفاده از این سامانه ها، طرح تحقیقی انتخاب کنند و بدین وسیله زنجیره عرضه و تقاضا تکمیل شده و بسیاری از نیازهای کشور هم حل می شوند.

وی گفت: مجموعه دولت و وزارت علوم از اینکه پژوهش های دانشگاهی در راستای حل مشکلات کشور باشند حمایت می کند و در همین راستا در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی به طرح های تحقیقی کاربردی و مورد نیاز کشور امتیازات بیشتری داده شده است و از طریق استفاده از سامانه های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران می توان نیازهای تحقیقاتی را مشاهده و از انجام کارهای تکراری و موازی خودداری کرد.

وزیر علوم با تجلیل از خدمات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در زمینه آموزش های رسمی دانشگاهی در زمینه ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی و نیز برگزاری دوره های آموزشی آزاد در زمینه انجام پژوهش علمی گفت: خدمات متنوع این پژوهشگاه باید معرفی و در تمام بخش های وزارت علوم مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است وزیر علوم در بازدید از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ضمن دیدار با مدیران و کارکنان ، از بخش های مختلف این پژوهشگاه بازدید کرد.

​101/103

کد خبر: 681385

وب گردی

وب گردی