اظهارات محمود صادقی در صحن علنی مجلس پیرامون محکومیت مالی رئیس دولت دهم

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری از رئیس دیوان محاسبات خواست تا محکومیت ۴۸ هزار میلیاردی دولت قبل و ۱۲ هزار میلیارد تومانی شخص احمدی‌نژاد را بررسی کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 6 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس دیوان محاسبات گفت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خویش اعلام فرمودند به شخصی که با ایشان مشورت کردند برای کاندیداتوری ریاست جمهوری فرموده‌اند صلاح نمی‌دانم در انتخابات شرکت کنید، زیرا حضور شما سبب دودستگی و تشتط و ایجاد فضای دوقطبی می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: شخص مذکور در دوره ریاست جمهوری 8 ساله خود با ایجاد تشتت ، دو دستگی و فضای دوقطبی کار خود را در کشور پیش برد و علاوه بر اینکه هرج و مرج در نظام اداری و مالی کشور ایجاد کرد، بیش از 700 میلیارد دلار درآمد نفتی از بیت‌المال را به هدر داد.

وی ادامه داد: مطابق اعلام دادستان دیوان محاسبات در جلسه فراکسیون شفاف‌سازی مجلس مشخص شد دولت گذشته 48 هزار میلیارد تومان تخلف داشته و این میزان محکومیت قطعی مالی محسوب می‌شود که 12 هزار میلیارد تومان آن به شخص رئیس دولت سابق مربوط می‌شود.

صادقی از رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دیوان محاسبات درخواست کرد تا احکام صادره را اجرا کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکری به وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات گفت: در روزها و ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه به اتهامات مبهم مانند پروژه نفوذ بازداشت شده‌اند و بدون اینکه به فرد یا وکیل افراد پاسخگو باشند، برخلاف ضوابط قانونی با آنها رفتار می‌کنند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فردی که از اسناد افشاشده سازمان بازرسی را در سایت خود یعنی معماری نیوز قرار داده بوده نیز با قرار وثیقه 200 میلیونی بازداشت کردند، در حالی که برای فردی که به ارتش جمهوری اسلامی اهانت کرد قرار وثیقه 50 میلیونی صادر کردند، لذا از وزیر دادگستری درخواست رسیدگی و پاسخگویی به افکار عمومی را دارم.

202/201

کد خبر: 681400

وب گردی

وب گردی