اجرایی شدن ملاحظات ۱۵ بندی ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری درباره قراردادهای جدید نفتی

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ملاحظات ۱۵ بندی ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری درباره قراردادهای جدید نفتی اجرایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی امروز سه شنبه (4 مهر) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 77 این قانون افزود: آقای وزیر اقتصاد گفتند خردادماه سال 94 امضایی صورت گرفته که باید مشخص شود این امضا تعهد آور بوده یا خیر، اگر این امضا تعهدآور نبود و تفاوتی نمی‌کرد پس چرا روزه شک دار گرفتند و آن را امضا کردند اما اگر الزام آور است چرا قبل از امضا از مجلس اجازه نگرفتند، اصل 77 قانون اساسی در این زمینه رعایت نشده است.

گفتنی است رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به بخشی از این اخطار گفت: دولت مأموریت دارد که در چارچوب قانون مذاکره کند نه خارج از آن.

در ادامه حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می رسد امضایی که پای این تعهد داده شده الزام‌آور است و اگر الزام آور نبود این امضا صورت نمی گرفت، هیچ جایی در قوانین مصوب اجازه ندادیم که از طرف مجلس امضا کنند بلکه گفته‌ایم که مذاکره انجام شود و مذاکره با امضا تفاوت بسیار دارد.

وی در ادامه اخطار خود به قراردادهای نفتی، اشاره کرد و افزود: ایرادات هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در این قراردادهای نفتی رعایت نشده این درحالی است که هیأت تطبیق هیچ گونه نقطه نظرات نمایندگان را در قراردادهای نفتی تأثیر نداده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار تاکید کرد: من در این زمینه حرف شما را تایید نمی کنم زیرا 15 بند ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری تماما در قراردادهای جدید نفتی اجرایی شده و من در جریان آن هستم.

وی یادآور شد: بنده مسئول این موضوع هستم و حرف شما را تکذیب می‌کنم، آقای محسن اسماعیلی رئیس هیأت تطبیق هستند رسما به بنده نامه نوشتند و اعلام کردند که تمام موارد بحث شده در قراردادهای جدید نفتی اجرایی شدند اما اگر شما باز هم ایرادی دارید آن را بپرسید نه اینکه پشت تریبون مجلس حرفی خلاف واقع بزنید.

به گزارش خانه ملت، رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر بحث این است که آن مطالب ارسال شده از سوی مجلس توسط هیأت تطبیق به دولت ابلاغ شده یا نه، باید بگویم که این اقدام انجام شده است و بنده خودم آن را امضا کردم، بنده مسئول این موضوع هستم و حرف شما صحیح نیست این درحالی است که ملاحظات دفتر رهبری درباره قراردادهای جدید نفتی تماما اجرایی شده‌اند.

202/201

کد خبر: 681417

وب گردی

وب گردی