نماینده فرانسه در اسکار مشخص شد

فیلم تحسین‌شده «او» به کارگردانی «پل ورهوفن» نماینده سینمای فرانسه در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نام گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین، مرکز ملی سینمای فرانسه تریلر انتقامی «او» ساخته «پل ورهوفن» سینماگر هلندی را انتخاب نهایی برای حضور در اسکار 2017 اعلام کرد.

«او» به عنوان اولین ساخته فرانسوی زبان «پل ورهوفن» اولین نمایش خود را در جشنواره کن امسال تجربه کرد و به سبب مضمون و همچنین بازی درخشان «ایزابل هوپرت» مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و داستان فیلم نیز درباره رئیس یک کمپانی بازی‌های ویدئویی است که در پی انتقامی سخت از یک تجاوزگر است.

این اولین بار پس از حدود 40 سال است که سینمای فرانسه فیلمی از یک کارگردان غیرفرانسوی را به عنوان نماینده اسکار خود معرفی می‌کند، پیش از این فیلم «مادام رزا» در سال 1977 ساخته «موشه میزراهی» کارگردان یهودی نماینده فرانسه در اسکار شده بود که در نهایت برنده اسکار خارجی نیز شد.

سینمای فرانسه با 12 جایزه اسکار خارجی (سه جایزه افتخاری) پس از ایتالیا پرافتخارترین کشور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار محسوب می‌شود و آخرین بار در سال 1993 با فیلم «هندوچین» ساخته «رژیس وارنیه» این افتخار را کسب کرد و سال گذشته نیز فیلم «موستانگ» توانست به جمع پنج نامزد نهایی این شاخه برسد.

البته فیلم صامت و فرانسوی «هنرمند» ساخته «مایکل هازاناویسیوس» نیز در سال 2013 در پنج شاخه جوایز اسکار نامزد بود که در نهایت جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری مرد را کسب کرد.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است. فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از 225 کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود.
منبع: ایسنا
503502

کد خبر: 681433

وب گردی

وب گردی