ترخیص خودروهای توقیفی/هر۳ساعت یک نفر به دلیل سوء مصرف مواد می میرد

سخنگوی ناجا گفت: با توافق فرمانده ناجا از فردا به مدت ۱۰ روز کلیه وسیله های نقلیه توقیفی فارغ از خودروهایی که شکایت قضایی دارند ترخیص می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سردار منتظرالمهدی در دوازدهمین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران ضمن تبریک هفته ناجا گفت: برقراری ارتباط و جلب اعتماد از جمله اهداف ناجا است.

او گفت: هرساله برای هفته ناجا یک شعار در نظر گرفته می شود که شعار امسال «همه با هم برای امنیت و آرامش» نام گرفته است و همه برنامه های ناجا تا پایان سال بر اساس همین شعار برنامه ریزی می شود.

منتظرالمهدی گفت: امنیت بر دو قسم است امنیت اجتماعی بخش اول است که جنس آن وفاقی است و پاسداران آن مردم هستند و خرد جمعی تضمین کننده این نوع امنیت است. در تمام دنیا هنجارهایی پذیرفته شده که همه ملزم به رعایت آن هستند اما در بخش دوم و امنیت عمومی که انجام آن توافقی است و قانون گذار آن را تعیین می کند و سیستم های حاکمیتی آن را تبیین می کنند و مجری آن پلیس است و پلیس تلاش می کند استقرار نظم و امنیت را در جامعه برقرار کند.

منتظرالمهدی گفت: هر وقت این دو نظم در کنار هم قرار گرفتند نظم و امنیت پایدار در جامعه برقرار می شود.

او گفت: هفته نیروی انتظامی از جمعه نهم مهر ماه در نماز جمعه و با خواندن دعای ندبه با سخنرانی سردار اشتری به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران و با ارائه دستاوردهای پلیس آغاز می شود.

معاون اجتماعی ناجا با برشمردن برنامه های هفته ناجا گفت: در طول این هفته همایش های مختلفی با رویکرد حضور پررنگ مردم در بخش های پلیس های راهور پلیس پیشگیری و پلیس های مرزبانان با مرزنشینان برگزار می شود و تمام سعی ما بر این است که حضور شهروندان در بخش های مختلف پلیس نمایش داده شود.

سخنگوی ناجا به برگزاری نشست نخبگان و دانشگاهیان با فرمانده نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در روز آخر هفته ناجا کارکنان ناجا با حضور در مرقد مطهر حضرت امام و مزار شهدا با آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب تجدید میثاق خواهد شد.

کاهش ۳ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد در شماره گذاری خودروها افزایش داشته ایم، اظهار داشت: ۹۴۸ هزار و ۹۲۵ وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شد و ۱۰ میلیون موتورسیکلت به ناوگان حمل و نقل اضافه شده با این حال شاهد کاهش ۳ درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی در جاده های کشور بوده ایم.

او ادامه داد: در ۶ ماه امسال ۱۸۹ نفر کشته داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش تلفات داشته ایم، البته حتی یک کشته در جاده های کشور و حوادث رانندگی هم زیاد است.

وی همچنین گفت: عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی نیز ۳۹ درصد تصادفات و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم نیز ۲۲ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است.

از فردا به مدت ۱۰ روز کلیه وسایل نقلیه توقیفی ترخیص می شوند

منتظرالمهدی کسب رتبه سوم جهانی برای پلیس راهنمای و رانندگی در بین ۱۳۳ کشور بسیار حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد: با توافق فرمانده ناجا از فردا به مدت ۱۰ روز کلیه وسیله های نقلیه توقیفی فارغ از خودروهایی که شکایت قضایی دارند ترخیص می شوند.

او کاهش ۴در صدی سرقت ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: این کاهش در سایه تعامل پلیس پیشگیری به وقوع پیوسته و بیشترین تعامل با بانک های خصوصی بوده است.

سرقت پراید در صدر سرقت خودروها

وی گفت: پراید با کسب ۷۱ درصد سرقت ها همچنان صدرنشین سرقت هاست.

منتظرالمهدی با اعلام اینکه سرقت خانه همچنان بیشترین فراوانی را دارد، گفت: بخش اعظمی از سرقت های خورد به خاطر معتادان است.

کاهش ۲۴ درصدی نزاع و درگیری در سال جاری

وی از کاهش درگیری و نزاع با فراوانی ۲۴ درصد در جامعه خبر داد و گفت: این کاهش بیشترین موفقیت است.

هر۳ساعت ۱نفر به دلیل سوء مصرف مواد می میرد

او به افزایش ۳۴ درصدی ریالی کشف کالاهای قاچاق اشاره کرد و گفت: در حوزه مواد مخدر به ازای هر سه ساعت یک نفر جان خود را به سبب سوء مصرف مواد از دست می دهد که این عدد در سال به دو هزار ۸۸۰ نفر می رسد.

منتظرالمهدی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی کشف مواد مخدر گفت: مرفین با افزایش ۱۲۴ درصدی در صدر جدول کشفیات قرار دارد و افزایش ۱۰ درصدی دستگیر شدگان را هم شاهد بودیم. همچنین از ۲۱۵ هزار پرونده ای که در کلانتری ها تشکیل شد ۷۲ درصد منجر به صلح شده است.

او در حوزه پلیس فتا نیز با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی جرایم یارانه ای گفت: کلاهبرداری با ۸۱ درصد در صدر جرایم حوزه های فضای مجازی است.

۲۹ میلیون کاربر اینترنت کودک و نوجوان هستند

او ادامه داد: ۴۶ میلیون کاربر اینترنتی داریم که ۲۹ میلیون نفر آنها کودکان و نوجوانان هستند که باید برای حضور این افراد برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد.

منتظر المهدی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه «ای پاس» با حضور ۳۰۰ کشور گفت: این نمایشگاه تجهیزات ویژه ای را در حوزه های امنیتی به نمایش می گذارد. 703

کد خبر: 681445

وب گردی

وب گردی