افزایش 48 درصدی جرائم رایانه‌ای/ سکوت رسانه‌ای درباره صدور سند خودرو

سخنگوی ناجا از افزایش 48درصدی جرائم رایانه‌ای طی 6 ماه نخست سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنا، سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه از افزایش 48درصدی جرائم رایانه‌ای در 6 ماه نخست سال 95 خبر داد و گفت:‌ بیشترین جرائم رایانه‌ای با کسب آمار 81درصدی به حوزه کلاهبرداری‌های مالی اختصاص پیدا کرده است.

او گفت: امروز 46 میلیون نفر از ایرانیان کاربر اینترنتی هستند که از این تعداد 29میلیون نفر را طیف جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و بیشترین آسیب‌های فضای مجازی شامل حال آنها می‌شود، آسیب‌هایی که کم از آسیب‌های فضای اجتماعی ندارد.

برگزاری نمایشگاه ایپاس

معاون اجتماعی ناجا از آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه ایپاس از تاریخ 26 تا 29 مهرماه خبر داد و عنوان کرد: در این نمایشگاه که در مصلی تهران برگزار می‌شود، آخرین تجهیزات ایمنی و پلیس نمایش داده می‌شود. همچنین بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه می‌کنند.

آخرین اقدامات قرارگاه اربعین

او با اشاره به اینکه قرارگاه اربعین نیروی انتظامی بلافاصله بعد از پایان کار در سال 94 برای مراسم اربعین 95 آغاز به کار کرد، گفت: در این مدت تلاش شده تا تمام زیرساخت‌ها مهیا شود، گیت‌ها افزایش پیدا کردند و ساعت ارائه خدمات نیز افزایش قابل‌توجهی داشته و تلاش کرده‌ایم تا کمتر از 72 ساعت گذرنامه‌ها را تمدید و صادر کنیم.

به گفته سخنگوی ناجا، تنها کسانی می‌توانند جهت دریافت ویزا مراجعه کنند که 6 ماه از زمان ابطال گذرنامه آنها مانده باشد.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: تردد از مرزهای قبلی کمافی‌السابق ادامه دارد، البته قرار است مرز جدید سومار نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما در این خصوص هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

سکوت رسانه‌ای ناجا

منتظرالمهدی درخصوص آخرین وضعیت اختلاف پلیس و کانون سردفتران در مورد صدور سند خودرو، توضیح داد: در یک نشستی که با کانون سردفتران برگزار شد، در این خصوص مسائلی را مطرح کردیم. اما قرار شد تا در‌این‌باره سکوت رسانه‌ای کنیم و هم‌اکنون هرآنچه را که قانونگذار تشریح کرده است انجام می‌دهیم، البته روند قبلی کما‌فی‌السابق ادامه دارد. 703

کد خبر: 681456

وب گردی

وب گردی