افتتاح مرکز تحقیقات هوا-فضا (موشکی)  شهید سردار تهرانی مقدم

همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، مرکز تحقیقات هوا-فضا (موشکی) مزین به نام شهید " سردار  حسن تهرانی مقدم" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد  تهران مرکزی افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد نوابخش رییس واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مراسم افتتاحیه مرکز تحقیقات هوا-فضا (موشکی) شهید سردار تهرانی مقدم در سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و همچنن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس افزود: دو ویژگی صبر و استقامت و فرهنگ شهادت و پایداری از ویژگی های خاص ملت ایران است. و دو رویداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس با هزاران شهید ، اتفاقی عظیم و الهی برای ملت ایران اسلامی بوده است که با صبر و مقاومت به پیروزی رسیدند.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تاسیس مرکز تحقیقات هوا- فضا (موشک) به نام شهید سردار تهرانی مقدم در واحد تهران مرکزی گفت: شخصیت هایی همچون شهید سردار تهرانی مقدم به جهت داشتن روحیه ی ایثار ، دانش دوستی و ایمان به درجه ای از شناخت و معرفت رسیده اند که حتی جانشان را فدا می کنند .

رییس واحد تهران مرکزی با بیان اینکه شهید سردار تهرانی مقدم برای ما و نسلهای آینده اسطوره و الگویی ماندگار هستند تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با همت والای مسئولین ، استادان و دانشجویان در این مرکز رسالت شهید تهرانی مقدم را ادامه دهیم و به پیشرفت های علمی برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بین دانشگاههای دیگر به جهت داشتن اعضاء هیئت علمی مجرب و متخصص و همچنین کارکنان فهیم و مجرب از بهترین واحدهای دانشگاهی کشور محسوب می شود.

این گزارش حاکی است، دکتر محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم در این مراسم ضمن سپاس و قدردانی از دانشگاهیان واحد تهران مرکزی به جهت تلاش در جهت تاسیس مرکز تحقیقات هوا-فضا (موشکی) به نام شهید سردار تهرانی مقدم خاطرنشان کرد: بازگشایی این مرکز و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس و عید غدیر در ایام سالگرد شهید عالیقدر تهرانی مقدم را به فال نیک میگیریم .

وی در ادامه با بیان اینکه سردار شهید تهرانی مقدم یک فرد مردمی بود دوستداران راه او همه تلاش شان این بود که مرکز تحقیقاتی که به نامش و در ادامه راهش تاسیس می شود یک موسسه و پژوهشگاه مردمی باشد نه دولتی . به همین دلیل از آنجاییکه دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد مردمی است خوشحالیم که این مرکز تحقیقاتی در واحد تهران مرکزی تاسیس شد.

بر اساس این گزارش، دکتر علیرضا فیض بخش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه مرزی برای دانش و تحقیق قائل نیستیم گفت: واحد تهران مرکزی حمایت خود را از همه جهات در جهت پیشرفت مرکز تحقیقاتی شهید تهرانی مقدم اعلام میدارد و امید است با همفکری جمعی همانطور که فرایند تاسیس این مرکز در مدت زمان کوتاهی صورت گرفت از این پس با همکاری و بهره وری از خرد جمعی در راستای گسترش پژوهش های علمی این مرکز حرکت کنیم .

وی گفت در واحد تهران مرکزی دانشجویان نخبه ، پویا و فعال در 3 مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند و امیدواریم بتوانیم دانشمندانی را که ادامه دهنده راه علمی و معرفتی شهید دکتر تهرانی مقدم باشند به جامعه بشری و اسلامی تقدیم کنیم .

دکتر محمد جلالی از دیگر مدعوین این مراسم بودن که خود از همرزمان سردار تهرانی مقدم و از جانبازان 60 درصدی 8 سال دفاع مقدس می باشند سخنانی ایراد کرد .

جلالی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سهم 55 درصدی را در آموزش عالی به جهت پرورش دانشجویان و گسترش پژوهشی و دانش اندوزی در کشور دارد گفت: ایجاد مرکز تحقیقات هوا-فضا (موشکی) در واحد تهران مرکزی فتح الفتوحی برای گسترش دانش در دانشگاه آزاد محسوب می شود.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه مرکز تحقیقات هوا-فضا (موشکی) شهید سردار تهرانی مقدم با حضور دکتر مهرداد نوابخش رییس واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر محمد تهرانی مقدم برادر شهید تهرانی مقدم، دکتر گودرزی از دانشگاه امام صادق (ع) ، دکتر علیرضا فیض بخش معاون پژوهش و فناوری واحد تهران مرکزی ، دکتر شهرام جوادی عضو هیئت علمی و مدیر گروه برق واحد تهران مرکزی، دکتر محمد جلالی عضو هیئت علمی علوم سیاسی واحد تهران مرکزی، دکتر ادبی و جمعی از مسئولین، دانشجویان و استادان واحد تهران مرکزی در مجتمع دانشگاهی نیایش برگزار شد.

101

کد خبر: 681510

وب گردی

وب گردی