دائمی: 600 طرح بخش آب و فاضلاب آماده جذب سرمایه‌گذار است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: در زمان حاضر حدود 380 طرح بزرگ آب و فاضلاب در کشور فعال یا در حال ساخت است و 600 طرح نیز آماده سرمایه‌گذاری است.

به‌گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "علیرضا دائمی" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست یک‌روزه بین‌المللی آب در ایران که در هتل استقلال تهران، از سوی GWI با مشارکت تعداد کثیری از شرکت‌های داخلی و خارجی و مدیران ارشد وزارت نیرو و سایر سازمان‌های مرتبط برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به پهناوری کشور ایران و شرایط آب و هوایی متفاوت آن، برای تأمین آب و جمع‌آوری فاضلاب حجم زیادی از طرح‌ها با کمک شرکت‌های دولتی و خصوصی در دست انجام است.
دائمی با اشاره به اینکه 99.9 درصد جمعیت شهری، تحت پوشش شبکه‌های بهداشتی قرار دارند، افزود: کلان‌شهر تهران بیش از 11 میلیون نفر جمعیت دارد و تصفیه‌خانه‌های 8 و 7 در جنوب تهران در حال انجام بوده و این طرح در واحدهای جدید نیازمند سرمایه‌گذاری است.
وی با بیان اینکه صدها دستگاه آب شیرین‌کن در سواحل جنوبی کشور در حال تولید آب برای صنایع و شرب هستند، افزود: در صورتی که سرمایه‌گذاری صورت گیرد، مابه التفاوت به ازای قیمت تمام شده به میزان صرفه جویی انجام شده در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو میزان سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب را در دولت یازدهم یکهزار و 700 میلیون یورو اعلام کرد و خاطرنشان کرد: هم اینک 2 میلیارد یورو طرح برای واگذاری به بخش خصوصی نیز آماده است.
وی با بیان اینکه 71 پروژه به روش BOO آماده واگذاری است، افزود: 31 پروژه نیز به روش BOT آماده سرمایه گذاری است.
دائمی با اشاره به این مطلب که سرمایه گذاری‌های خارجی بایستی توام با انتقال دانش و فناوری باشد، افزود: وزارت نیرو نیز تلاش می‌کند تا موانع بانکی و گمرکی را برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی رفع کند.

607/602

کد خبر: 681515

وب گردی

وب گردی