فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در جنگ تحمیلی از حماسه حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه کربلا الگو گرفت

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شهریاری، مدیر فرهنگی واحد دهاقان در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در زمان تجاوز همه جانبه عراق به خاک ایران اسلامی و با پشتیبانی تمام ابرقدرت‌های جهان، جوانان این مرز و بوم به ندای ملکوتی امام خمینی(ره) لبیک گفتند و به سوی جبهه‌ها شتافتند و برای متوقف نمودن پیشروی دشمن با تمام وجود به دفاع از کیان جمهوری اسلامی پرداختند. بدون تردید فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در جنگ تحمیلی از حماسه حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه کربلا الگو گرفت.

وی افزود: در آغاز جنگ، ما برای کوچک‌ترین تجهیزات نظامی به کشورهای بیگانه محتاج بودیم ولی امروز در سایه ایثار شهدا، جانبازان و مفقودین جنگ تحمیلی و خودباوری و شکوفایی استعدادهای جوانان خود در فاصله‌ای کوتاه توانستیم تمامی نیازهای نظامی خود را در داخل تولید کنیم و توان تسلیحاتی ما به حدی رسیده است که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای دفاعی خود، قابلیت صادرات انواع سلاح‌ها را داریم.

شهریاری در بخش دیگری از بیانات خود خاطرنشان کرد: معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دهاقان نیز در راستای تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه‌های متعددی همچون غبارروبی و عطرافشانی بوستان شهدای گمنام واحد با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان، نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس، برقراری ایستگاه صلواتی و پذیرایی از دانشجویان، نمایش فیلم‌های دفاع مقدس، ارسال پیامک با مضمون و محتوای تجلیل از حماسه دفاع مقدس، مسابقه بهترین شعر دفاع مقدس و ... را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار کرد.

101

کد خبر: 681548

وب گردی

وب گردی