شانس نازایی در افراد تحت تاثیر شیمی درمانی و رادیوتراپی بالاتر است

شانس نازایی در افرادی که تحت تاثیر شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند بالاتر است و در افرادی که مبتلا به تومور بیضه و تخمدان و رحم هستند شانس نازایی در این بیماران بیشتر از بقیه تومورها است .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالعلی شهراسبی فوق تخصص خون و سرطان و دبیر علمی اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان که از فردا 8 مهر ماه در بیمارستان بوعلی برگزار می شود با اعلام این خبر گفت : این سمپوزیوم فرصت مغتنمی است برای تبادل اطلاعات و حفظ باروی در بیماران مبتلا به کانسر، که طی شیمی درمانی و رادیوتراپی دچار نازایی می شوند و درصد بسیار بالایی از بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند در سنین تولید مثل و جوانی قرار دارند .

او گفت : این سمینار به کمک پژوهشگاه رویان در تهران و اساتید متخصص در حفظ باروری و متخصصین سرطان ، هماتولوژی انکولوژی ، زنان و زایمان و رادیوتراپی برگزار می شود.

شهراسبی افزود :بسیاری از بیمارانی که مبتلا به سرطان می شوند در سنین تولید مثل قرار دارند در پی شیمی درمانی و پرتودرمانی شانس نازایی در آنها بالاتر است و باید روش هایی را برای درمان این افراد که در سنین 20 تا 30 سالگی قرار دارند و قدرت بچه دار شدن دارند به کار ببریم تا مشکل تومور و نازایی را حل کنیم .

دبیر علمی اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان در مورد اثرات شیمی درمانی گفت: که این اثرات در بعضی بیماران بخصوص بیمارانی که در سنین جوانی قرار دارند قابل برگشت است .

شهراسبی ادامه داد: هر چه بیمارانی که مبتلا به سرطان می شوند در سنین جوانی و سنین قبل از بلوغ باشند قدرت باروری بعد از شیمی درمانی در این بیماران بیشتر است .

او محورهای این سمپوزیوم یک روزه را موضوعاتی چون ملاحظات قانونی حفظ باروری در سرطان ، حفظ باروری در بیماران سرطانی از طریق تولید تخمدان مصنوعی ، روش های حفظ باروری در زنان و مردان ، تکنیک های جراحی حفظ باروری به وسیله انجماد بافت تخمدان ، باروری و رادیوتراپی و حفظ باروری در بیماران مبتلا به تومار بیضه ، رحم و تخمدان برشمرد.

یادآوری می شود اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان از فردا 8 مهر ماه در سالن همایشهای بیمارستان بوعلی برگزار می شود.

105/106

کد خبر: 681606

وب گردی

وب گردی