آینده پژوهی و چشم انداز موضوع دومین نشست روابط عمومی؛ علم تا عمل

دومین نشست از سلسله نشست های بررسی علمی و عملی روابط عمومی ایران با موضوع «آینده پژوهی و چشم انداز در روابط عمومی» به همت انجمن علمی روابط عمومی دانشکده خبر و با مشارکت شهرداری تهران در نگارستان شهر بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا پارسیان، دبیر نشست های بررسی علمی و عملی روابط عمومی ایران با اشاره به برگزاری موفق نخستین نشست در تیر ماه سالجاری، از برگزاری دومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با موضوع «آینده پژوهی و چشم انداز در روابط عمومی» خبر داد.

پارسیان گفت: با توجه به نقشی که آینده پژوهی در بهبود و افزایش اثر بخشی فرایندهای تصمیم سازی و سیاستگذاری سازمان ایفا میکند، ضرورت توجه به این امر در روابط عمومی ها، بیش از پیش آشکار شده است.

او گفت: آینده پژوهی پاسخی به نیاز روزافزون بخش مدیریتی هر کشور است و درتصمیم گیری های راهبردی سازمان ها معمولا در مورد چشم انداز و اهداف بلندمدت تاکید بسیاری می شود که در واقع همان آینده نگری است و در این راستا نقش روابط عمومی درآینده نگری سازمان ها، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رئیس انجمن علمی روابط عمومی دانشکده خبر گفت: در دنیای پیچیده پیش رو لازم است به نقش های مدیریتی روابط عمومی و رسالت های آن، راهبردی تر نگاه شود و به نقش سنتی که معمولا سازمان ها برای روابط عمومی های خود قائل هستند، اکتفا نگردد و در آینده پژوهی، حوزه وظایف روابط عمومی در راستای آینده سازی و کمک به ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان ها قرار گیرد.

پارسیان تأکید کرد: این نشست با حضور پیشکسوتان انجمن های صنفی و تخصصی روابط عمومی کشور، مدیران و کارشناسان، دانشجویان و اساتید، صاحب نظران، اندیشمندان و فعالان حوزه روابط عمومی برگزار خواهد شد.

او با اشاره به برنامه‌های این نشست گفت در این نشست پروفسور علیرضا یوسفی استاد دانشگاه و مدیر مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه تهران در خصوص "آینده پژوهی در روابط عمومی"، استاد میرزا بابا مطهری نژاد استاد دانشگاه و دبیر انجمن روابط عمومی ایران در خصوص "روابط عمومی؛ علم تا عمل" و دکتر افشین گلستان عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر عامل مرکز استراتژی و توسعه علوم در خصوص "چشم انداز در روابط عمومی" سخنرانی خواهند کرد.

دبیر نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران در پایان با اشاره به ضرورت های برگزاری نشست های علمی و عملی روابط عمومی گفت: کمک به برقراری و ارتباط مؤثر و تعاملی با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در حوزه زیربناهای روابط عمومی، کمک به ایجاد نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مشارکتی در بین نهادهای علمی، پژوهشی و نهادهای مدنی روابط عمومی، کمک و بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود در جامعه برای ایجاد ارتباط تعاملی بین نهادهای علمی، مدنی و اجرایی روابط عمومی و معرفی و تجلیل از چهره‌های حقیقی و حقوقی به عنوان نماد وحدت در روابط عمومی در کشور یا منطقه یا جهان از مهمترین اهداف برگزاری این سلسله نشست ها است.

شایان ذکر است؛ با توجه به اینکه فعالیت روابط عمومی‌ها در ایران با آن چیزی که در متون نظری یا عملکرد جهانی روابط عمومی وجود دارد تفاوتهای عمیقی دارد، سلسله نشستهای علمی و عملی روابط عمومی ایران به همت انجمن علمی روابط عمومی دانشکده خبر و با مشارکت شهرداری تهران به ‌صورت دوماهانه به بررسی خلأهای موجود در این حوزه می پردازد.

105105

کد خبر: 681731

وب گردی

وب گردی